تاریخ انتشار۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 263125

انتقاد سفیر ایران در سازمان ملل از تحریم های ظالمانه غرب

سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: اعمال تحریم تحت هر پوششی از جمله مظاهر سیاست های غیر منصفانه برخی کشورها است که توانمندسازی اقتصادی زنان را با آسیب جدی رو به رو می کند.
انتقاد سفیر ایران در سازمان ملل از تحریم های ظالمانه غرب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "غلامعلی خوشرو" در شصت و یکمین نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک، با اشاره به منع تاریخی زنان از ورود به عرصه های فناوری و مهندسی در اقصی نقاط جهان، به وضعیت درخشان ادامه تحصیل زنان در ایران اشاره کرد و گفت: دختران ایرانی برای تحصیل در رشته های پزشکی، مهندسی و علوم پایه همواره مورد تشویق قرار گرفته اند.
 
سفیر کشورمان در سازمان ملل ضمن تاکید بر اعتقاد راسخ جمهوری اسلامی ایران به کرامت و تساوی حقوق انسانی زن و مرد، ادامه داد: بخش مهمی از تمرکز پروژه های کارآفرینی در جمهوری اسلامی ایران به توانمندسازی زنان برای راه اندازی کسب وکار مستقل، ایجاد تعاونی های روستایی، آشنایی با فناوری روز بخصوص برنامه های کاربردی تلفن های همراه و بازاریابی در فضای مجازی معطوف بوده است.
 
خوشرو پیروزی بیش از ۶۰۰۰ زن در انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران را نمونه ای از توانمندسازی زنان برشمرد و گفت: امروز حدود ۲۰ درصد از مناصب قانونگذاری، مسندهای سیاستگذاری در سطح مدیریت های اجرایی به زنان اختصاص دارد. این رقم با تغییر نگرش ها و توسعه از درون با یک مدل بومی ایجاد شده است و روندی فزاینده را پیش رو دارد.
 
شصت و یکمین نشست کمیسیون مقام زن بعنوان مهمترین رکن سیاستگذاری های بین المللی در حوزه زنان، از ۱۳ مارس در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز شده و تا 24 مارس ادامه خواهد داشت.
https://taghribnews.com/vdcgxw9xnak93q4.rpra.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی