تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : 157024

داشتن دشمن مشترک وجه اشتراک شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر وحدت میان شیعه و سنی گفت: همه ما از قومیت بزرگ ایرانی هستیم و همه اقوام یک ملت واحد را تشکیل می دهند بنابراین آنچه که باید به آن توجه شود وجود دشمن مشترک است.
داشتن دشمن مشترک وجه اشتراک شیعه و سنی است
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، شب گذشته در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه وحدت را اساس مکتب اسلام خواند و افزود: خداوند بر وحدت اسلامی تأکید کرده است بر این اساس باید مبناهای مشترکی که می تواند میان شیعه و سنی وحدت آفرین باشد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص)، قبله و بسیاری از مسائل مذهبی اهل تسنن و تشیع مشترک است، اظهار داشت: برخی از تفاوت هایی هم که در حال حاضر مشکل آفرین است، می تواند وحدت آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به برخی بدعت ها برای تفرقه میان شیعه و سنی اذعان داشت: اقامه نماز با مهر و بدون مهر مهم نیست آنچه مورد تأکید است سرنهادن بر خاک پاک است.

وی گفت: ذکر «اشهد ان علی ولی الله» در اذان و اقامه ثواب دارد و مختص شیعه و سنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی با اشاره به آیات قرآن، بر اخوت و برادری میان مسلمانان تأکید کرد و گفت امروزه دشمن برای ضربه حمله نظامی نمی کند بلکه با استفاده از جنگ نرم که مصداق آن ایجاد اختلاف بین اقوم است سعی می کند به اهداف شوم خود که همان اسلام هراسی برسد.

وی اذعان داشت: یهودیان و مسیحیان دشمنان دو هزار ساله ای بودند که امروزه بر علیه ایران باهم دست دوستی داده اند، بنابراین نباید از دشمنان خود پیروی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی متذکر شد: یهودیان و مسیحیان با دین اسلام مخالف اند و علیه اسلام دست در دست هم داده اند و می خواهند با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی وحدت مسلمانان را خدشه دار کنند.

وی هوشیاری مسلمانان را در مقابل توطئه های نرم دشمنان خواستار شد و افزود: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید با درک اهداف شوم دشمنان از اختلاف با یکدیگر بپرهیزند و طبق رهنمود مقام معظم رهبری«هر دستی که بخواهد چه شیعه و چه سنی در اسلام به ویژه ایران اختلاف ایجاد کند، دشمن است.»

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: خوشبختانه در منطقه آذربایجان غربی، کردستان و بخشی از کرمانشاه مسأله دشمنی با اسلام برای اهل تسنن و تشیع به واسطه سفرهای استانی مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان روشن شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرموده اند« قوم کرد برای جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است زیرا مسلمان هستند، قوم کرد، ایرانی اصیل است»، اظهار داشت: همه ما از قومیت بزرگ ایرانی هستیم و همه اقوام یک ملت واحد را تشکیل می دهند بنابراین آنچه که باید به آن توجه شود وجود دشمن مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: بینش سیاسی وفرهنگی مردم افزایش یافته و فهمیده اند آنهایی که قصد تفرقه افکنی دارند، دشمن اند نه دوست.

وی اذعان داشت: گروه های تکفیری به علت عدم نفوذ به کشور ما سعی می کنند که امنیت ملت را به خطر بیندازند که در این خصوص نیز متأسفانه برادران اهل سنت ضربه خورده است به گونه ای که از ۴۵۰ هزار مسلمان کشته شده توسط تکفیری ها ۱۲ هزار شیعه و مابقی اهل تسنن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرودی تأکید کرد: اگر شیعه و سنی با هم نباشند بیشتر از این ضربه خواهند زد، باید علماء و بزرگان روشنگری کرده و بگویند که تکفیری ها به اسلام اعتقاد ندارند و کارشان ایجاد رعب و وحشت است.
https://taghribnews.com/vdcgxu9qtak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی