تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۶
کد مطلب : 197921
وزیر حقوق بشر عراق در سفر به لندن

داعش نماینده اهل سنت نیست / آنها همه را مورد حمله قرار می دهند

تنا-لندن
وزیرحقوق بشر عراق: هیچ اختلاف معناداری بین شیعه و سنی وجود ندارد زیرا همه از قرآن تبعیت می کنند.
داعش نماینده اهل سنت نیست / آنها همه را مورد حمله قرار می دهند

محمد مهدی البیاتی وزیر حقوق بشر عراق در نشستی در لندن گفت مشکل فعلی عراق از داخل کشور نیست بلکه عواملی از خارج عراق داعش را حمایت می کنند.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن محمد مهدی البیاتی که در سفري کوتاه به لندن رفته عصرپنجشنبه در نشستی به دعوت موسسه خیریه آیت الله خویی گفت: داعش آنطور که ادعا می کند به هیچ وجه نماینده اهل سنت نیست و جنگ آنها نیز تنها با شیعیان نیست . داعش با همه ازجمله با اهل سنت هم در جنگ است وتمام شواهد و مدارک نشان می دهد که آنها مسلمان و مسیحی نمی شناسند و برای رسیدن به اهداف خود همه را مورد هدف قرار می دهند وقربانیان جنایات آنها از همه مذاهب اسلامی ونیز ادیان دیگر همچون مسیحیان هستند.

در این نشست  که با حضور خانم اما نیکلسون نماینده مجلس اعیان انگلیس وجمعی از علمای اهل سنت ونیز شخصیت های مذهبی وفعالان اجتماعی وفرهنگی شیعه در محل موسسه آیت الله خویی لندن برگزار شد وزیرحقوق بشر عراق تصریح کرد: هیچ اختلاف معنا داری بین شیعه وسنی وجود ندارد زیرا همه از قرآن تبعیت می کنند و در هیچ یک از منابع اصلی شیعه و سنی که مهمترین آن قرآن است نمی توانید نشانه ای از توصیه به خشونت و خونریزی پیدا کنید.

وی همکاری نیروهای پیشمرگ کرد، ترکمان ها ،یزیدی ها وحتی مسیحی ها را در کنار نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ با داعش آنهم تحت پرچم واحد عراق عامل مهمی در کنترل داعش و بازپس گیری مناطق مختلف این کشور از دست نیروهای تکفیری دانست.

البیاتی افزود :فتوای مرجع عالیقدر شیعه آیت الله العظمی سیستانی در مورد بسیج مردمی وتشکیل نیروهای مردمی در مبارزه با داعش عامل مهم دیگری بود که سبب شد امروز نیروهای داعش در موضع ضعف قرار گرفته واز مواضع خود عقب نشینی کند.

وزیر حقوق بشر عراق در این نشست با اشاره به ظلم ها وجنایت های صدام علیه شیعیان گفت در آن زمان هم مشکلی بین شیعه وسنی وجود نداشت بلکه این سیاست های رژیم دیکتاتوری بعث عراق بود که باعث شهادت هزاران شیعه در این کشور شد و در آن زمان تنها مراجع عظام بخصوص آیت الله العظمی خویی بودند که همواره شیعیان این کشور را مورد حمایت قرار می دادند و اینک نیز همه مراجع شیعه پیشگام اتحاد و وحدت مسلمانان از هر مذهبی هستند و فراتر از این مراجع تقلید شیعه و نیز علمای بزرگ اهل سنت همواره توصیه به وحدت و همکاری بین همه ملت عراق چه مسلمان وچه غیر مسلمان می کنند.

در این نشست همچنین خانم نیکلسون عضو مجلس اعیان انگلیس نیز ضمن تشکر از برپایی این نشست آن را فرصت خوبی برای همفکری بين مسلمانان این کشور و تعامل با جامعه انگلیس با هدف از بين بردن افراط گرایی ها دانست وگفت :از جمله موضوعات کلیدی در این زمان بررسی وضعیت جوانان وچگونگی ارتباط آنان با شبکه های مجازی اجتماعی است که متاسفانه تحت تاثیر این شبکه ها شستشوی مغزی داده شده وجذب گروه های افراطی وجهادی می شوند.

این عضو مجلس اعیان انگلیس تاکیدکرد: مهمترین راه برای پیشگیری از جذب جوانان درگروه های افراطی در درازمدت آموزش درست کودکان در خانه و مدرسه است .

خانم نیکلسون همچنین ضمن تشکر از محمد البیاتی برای سفرش به انگلستان اظهار امیدواری کرد که در طول این سفر دیدار وی با مقامات وزارت خارجه انگلیس ونیز رهبران جامعه مسلمان این کشور شرایط را برای همکاری های بیشتر ومتقابل با هدف جلوگیری از رشد افراط گرایی چه در خاورمیانه وچه در کشورهای اروپایی فراهم آورد.
اين عضو مجلس اعیان بریتانیا همچنین خواستار تشکیل کنفرانسی فراگیر با حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام ونیز مسحیت در انگلستان و درعراق شد و گفت من به سهم خودم برای تحقق این امر همه تلاش خود را به کار خواهم گرفت.

 
https://taghribnews.com/vdcgxu9qqak9yy4.rpra.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی