تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 184222

مردم بحرین بار دیگر خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شدند

مردم بحرین روز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده برای شصت و سومین روز متوالی خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق شدند.
مردم بحرین  بار دیگر خواستار آزادی فوری شیخ علی سلمان شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تظاهرکنندگان همچنین صدور حکم اعدام و زندان ابد در مورد برخی از زندانیان سیاسی و لغو تابعیت شماری از شهروندان به دلایل سیاسی از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

مردم بحرین در دو منطقه المصلی و الدیه واقع در غرب منامه پایتخت راهپیمایی کردند.بحرینی های معترض همچنین در اعتراض به شدت یافتن اقدامات سرکوبگر رژیم آل خلیفه ، شبانه در برخی از مناطق بحرین دست به تظاهرات زدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها با در دست داشتن پرچم بحرین و سردادن شعار،مخالفت رژیم آل خلیفه با دستیابی به راه حل سیاسی  و سرکوب ندای حق طلبانه ملت بحرین از طریق اقدامات وحشیانه را محکوم کردند.

شهروندان بحرینی گفتند: ملت علیرغم نقض مستمر حقوق بشر از مطالبه حقوق بر حق خود دست نخواهد کشید.

خبر دیگر از بحرین اینکه، سازمان عفو بین الملل از مقامات بحرینی خواسته است تا حکم‌های اعدام صادر شده علیه شهروندان این کشور را لغو کنند.

این سازمان تاکید کرده است که محکومان به اعدام طی مراحل بازجویی جهت گرفتن اعتراف مورد شکنجه قرار گرفته و از بازگو کردن این مسئله در دادگاه منع شده‌اند. همچنین وکلای مدافع این اشخاص به دلیل ممانعت مقامات قضایی از دسترسی آنان به پرونده موکلانشان دست به اعتراض زده‌اند.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین هم روز پنجشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرده بود که دادگاه رژیم آل‌خلیفه سه شهروند را در پرونده انفجار در منطقه "الدیه" به‌اتهام آنچه آن را قتل طارق الشخی افسر اماراتی خواند، به اعدام محکوم کرده است. تعداد حکم‌های اعدام صادر شده از سوی دستگاه قضایی بحرین تاکنون به ۷ مورد رسیده است و ۱۲۳ شهروند نیز سلب تابعیت شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcgxt9qxak97x4.rpra.html
مرجع : خبرگزاریها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی