تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 258725
//دو خبر از فلسطین//

نصب بنای یادبود شهید الزواری در شهر رفح/ تمدید فرصت تردد فلسطینیان از گذرگاه رفح

سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد که نام شهید محمد الزواری برای همیشه در آسمان فلسطین و بر روی دیوارهای مسجد مبارک الاقصی ماندگار شد.
نصب بنای یادبود شهید الزواری در شهر رفح/ تمدید فرصت تردد فلسطینیان از گذرگاه رفح
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گردان های قسام امروز سه شنبه ضمن نام گذاری خیابانی در غزه به نام شهید محمد الزواری، بنای یادبود شهید الزواری و ماکت پهباد طراحی شده توسط این مهندس تونسی را نیز در یکی از میادین شهر رفح نصب کرد.
 
گردان های قسام در تاریخ 15/12/2016 اعلام کرد که شهید محمد الزواری مهندس تونسی که به دست عناصر موساد در مقابل منزلش ترور شد، از فرماندهان و اعضای این گردان ها بوده و در جهاد علیه دشمن صهیونیستی مشارکت داشته است.
 
ابو عبیده ظهر امروز سه شنبه در سخنانی در جریان نصب بنای یادبود شهید الزواری در شهر رفح تصریح کرد که او بارها به نوار غزه سفر کرده بود تا در جهاد و مقاومت برادرانش علیه دشمن صهیونیستی سهیم باشد و علم و دانش و نوآوری های خود را در اختیار آنان قرار دهد و در همین راستا، سهم بسزایی در توسعه و ارتقای پهبادهای ابابیل داشت.
 
ابو عبیده اظهار داشت که خون شهید الزواری هدر نخواهد رفت و حساب دشمن با هر جنایتی که علیه ملت فلسطین مرتکب می شود، سنگین تر خواهد شد.
 
وی افزود که مقاومت در سلامت کامل به سر می برد و به یاری خداوند به آماده سازی خود برای نبرد با دشمن ادامه می هد.
 
سخنگوی قسام تصریح کرد که سراسر امت اسلام، ملت ها و جریان های مختلف باید در نبرد آزاد سازی فلسطین مشارکت داشته باشند.
 
فرصت تردد فلسطینیان از گذرگاه رفح تمدید شد
 
سفارت فلسطین در قاهره روز سه شنبه اعلام کرد که مصر مهلت عبور فلسطینیان از گذرگاه رفح را یک روز دیگر تمدید کرد.
 
به گزارش خبرگزاری معا، این گذرگاه روز شنبه برای 3 روز بازگشایی شد اما مقام های مصری روز گذشته تصمیم گرفتند که این گذرگاه در روز سه شنبه نیز به روی فلسطینیان باز باشد.
 
«واعد ابو عمر» سخنگوی طرف فلسطینی این گذرگاه به معا گفت که روز دوشنبه 755 فلسطینی از غزه به مصر و یکهزار و 35 نفر دیگر از مصر به غزه وارد شدند.
 
ابوعمر ادامه داد: مقام های مصری به دلایل نامعلوم به 31 فلسطینی اجازه عبور از این گذرگاه را ندادند.
 
وی همچنین از ورود 70 دستگاه کامیون حامل مصالح ساختمانی به منطقه غزه خبر داد.
 
پیش از بازگشایی چهار روزه رفح، این گذرگاه به مدت 38 روز بسته بود. با وجود آن که مرز مصر در حکم شریان حیاتی غزه است، مقام های مصری به تدریج تردد از این معبر را متوقف و با این اقدام به محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی کمک کرده اند.
 
بر اساس اعلام سازمان ملل، این گذرگاه در سال 2016 فقط به مدت 44 روز باز بود. شمار روزهای تردد از رفح در سال 2015 نیز از 21 روز فراتر نرفت.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgx79xnak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی