تاریخ انتشار۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 266528

تذکر سازمان ملل به ترکیه دربارۀ عراق

سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره حمله نیروهای ترکیه به ارتفاعات سنجار واقع در شمال عراق از ترکیه خواست به حاکمیت عراق احترام بگذارد.
تذکر سازمان ملل به ترکیه دربارۀ عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه ماهواره ای روسیا الیوم به نقل از "استفان دوجاریک"، سخنگوی رسمی سازمان ملل در کنفرانس خبری گفت: "ما نگران این حادثه هستیم و به خانواده قربانیان تسلیت می گوییم.. ما نگرانی و حساسیت کشورهای عضو سازمان ملل را در قبال مسائل مسائل امنیتی درک می کنیم اما لازم می دانیم که تعهدات آنها را مبنی بر رعایت احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی و پرهیز از مداخله در امور دیگر کشورها، در چارچوب سازمان ملل تذکر دهیم".
 
دوجاریک از دولت های ترکیه و عراق خواست درباره تمام موضوعات مورد توجه دو طرف و نگرانی های مشترکشان مذاکره کنند.
 
ارتش ترکیه اعلام کرده بود که جنگنده های این کشور سپیده دم روز سه شنبه به مواضع حزب کارگران کردستان و گروه های وابسته به آن در ارتفاعات سنجار واقع در شمال عراق و ارتفاعات "قره چوک" در شمال شرق سوریه حمله کرده است.
 
ارتش ترکیه مدعی شده است مناطقی که مورد حمله قرار گرفته اند، پناهگاه و مبدأ حمله تروریست ها به غیر نظامیان و سربازان و نیروهای امنیتی ترکیه بوه اند.
 
از سوی دیگر "ریدور خلیل"، سخنگوی "یگان های دفاع از ملت کرد"، که مورد حمله هوایی ارتش ترکیه در خاک سوریه قرار گرفته است اعلام کرد که در حمله جنگنده های ترک به ارتفاعات "قرجوخ"، 20 نفر کشته و 18 نفر مجروح شدند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgx39x7ak93n4.rpra.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی