تاریخ انتشار۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 176825

مهربانی، مدارا و عشق در مسیحیت و اسلام

تنا-لندن
در آستانه فرا رسیدن عید میلاد حضرت عیسی (ع)، مسلمانان و مسیحیان لندن، نشستی با عنوان مهربانی، مدارا و عشق دراسلام و مسیحیت برگزار کردند.
مهربانی، مدارا و عشق در مسیحیت و اسلام
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، در حالی که جهان در آتش خشونت، درگیری، بی اعتمادی و نفرت می سوزد، سالروز تولد حضرت عیسی (ع)، فرصتی فراهم آورده است تا پیروان ادیان اسلام و مسیحیت به عنوان دو دین الهی که سرشار از مهر، صلح، دوستی و مدارایند، به بزرگداشت ارزش های مشترک خود بپردازند.

برگزارکنندگان این نشست، درباره ضرورت برپایی این برنامه گفتند،در شرایط فعلی که بی توجهی به روح حاکم بر ادیان الهی که همانا مهر و محبت نسبت به همه مخلوقات خداوند است، عالم را فرا گرفته، عالمان دین اسلام و مسیحیت فرصت خواهند یافت تا در اینگونه نشستها، راه های تاسیس جامعه ای آکنده از آرامش و صلح را گوشزد کنند تا شیاطینی که جوامع امروزی را با خشونت و نفرت آلوده اند، فرصتی برای فعالیت پیدا نکنند. مبارزه با افراطیون تکفیری و مسیحیان نفرت پراکن نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

دکتر محمد علی شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس، کشیش مگی هیندلی ، مدیر مرکز بین الادیان لندن و متخصص امور عمومی جوامع در شورای مسیحیان و مسلمانان ، رابین مارش دبیرکل فدراسیون صلح جهانی و از سازمان دهندگان فعالیت های بین الادیان در جهان و ماهره روبی پژوهشگر و دانشجوی دوره دکترا در دانشگاه گلداسمیث لندن در امور تربیت والدین و مربیان در خانواده ها و جوامع، سخنرانان این نشست بودند.

در این نشست آقای رابین مارش وخانم مگی هیندلی بعنوان نمایندگانی از مسیحیت هر یک در باره جنبه های مختلف مهربانی ، مدارا وعشق از دیدگاه آموزه های مسیحیت ونحوه رواج آن در جامعه ومیان مردم پرداختند و یادآور شدند که خداوند حضرت مسیح را فرستاد تا ما را بسوی دوست داشتن ویاری رساندن به یکدیگر وایجاد جامعه ای سرشار از محبت هدایت کند.

سپس خانم ماهره روبی بعنوان یک پژوهشگر مسلمان به تشریح برخی از آموزه های اسلام در امر تربیت جوامع واهمیت این موضوع در محیط خانواده پرداخت وگفت که از نظر اسلام پایه های تربیت از درون خانواده شکل می گیرد ،لذا پر ساختن فضای خانه از عشق و محبت افراد نسبت به یکدیگر می تواند جامعه را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب اصلاح جامعه بشری شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس نیز بعنوان آخرین سخنران این نشست به تشریح مفهوم واژه رحمت از دیدگاه قرآن واسلام پرداخت و هر دو صفت رحمانیت ورحیمیت خداوند را از ریشه رحمت خواند و گفت،  همه بندگان خدا مشمول رحمانیت او خواهند شد اما مهربانی ورحیم بودن خداوند شامل حال بندگان خوبش می گردد.

وی با طرح این پرسش که چرا خداوند بطور مکرر خود را در قرآن کریم بعنوان بخشنده ومهربان به بندگانش معرفی کرده است واز این صفت خویش بیش از دیگر صفات یاد کرده ،به این موضوع اشاره کرد که شاید بتوان گفت ، این پیامی است از سوی خداوند به ما بندگان که همواره به یاد رحمت خدا باشیم واین صفت را در خودمان تقویت کنیم.

دکتر شمالی گفت،خداوند همه کتاب های آسمانی از جمله انجیل ، تورات و قرآن را رحمتی برای بندگانش می داند آنچنان که در مورد قرآن خداوند می فرماید " همانا این کتاب شفا ورحمتی برای شماست " و در مورد پیامبر اسلام نیز فرموده " تو را نفرستادیم مگر آنکه رحمتی برای عالمیان باشی"

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در پایان سخنان خود یادآور شد که ارتباط نزدیک ما با خداوند وعشق به او تمرینی است برای ما تا روابطمان با مردم را نیز بر همین اساس تنظیم کنیم .زیرا نزدیکی انسان به خدا موجب تقویت معنویت او می شود و نشانه معنویت هم نرمش وملاطفت با مردم است .
https://taghribnews.com/vdcgx39qnak9u74.rpra.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی