تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 190739
دکتر گلرو:

آماده همکاری با ترکیه در زمینه تقریب هستیم/جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق امت واحده است

معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اسلام دین مهربانی است و دین خشونت نیست، اظهار داشت: همه رؤسای دولت ها و حکام کشور های اسلامی باید با افکار تندروی و افراطی گری مبارزه کنند.
آماده همکاری با ترکیه در زمینه تقریب هستیم/جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق امت واحده است
به گزارش خبرنگار تقریب، دکتر "محمد رضا گلرو" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز سه شنبه در دیدار با "یاشار آیدین" رئیس انجمن همکاری های اقتصادی کشورهای خاورمیانه و افریقایی ترکیه، اظهار داشت: همه رؤسای دولت ها و حکام کشور های اسلامی باید با افکار تند روی و افراطی گری مبارزه کنند.
 
وی با بیان اینکه اسلام دین مهربانی است و دین خشونت نیست، اظهار داشت: چهره خشنی که اکنون از اسلام در دنیای غرب ترسیم شده به این دلیل است که جلوی موج گرایش به اسلام در دنیای غرب گرفته شود.
 
معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است این است که وحدت امت اسلامی و تشکیل امت واحده ای که پیامبر گرامی اسلام برای آن تلاش کرد، محقق شود.
 
وی افزود: امت اسلامی باید دشمنان واقعی خود را که به دنبال از بین بردن اسلام هستند، بشناسند و با آنها مبارزه کنند نه اینکه یکدیگر را دشمن بدانند و با هم اختلاف داشته باشند.
 
دکتر گلرو در ادامه با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب آماده همکاری در زمینه تقریب با کشور ترکیه است، اظهار داشت: دفتر مجمع تقریب در چندین کشور اسلامی راه اندازی شده است و ما مایل هستیم که این دفتر در ترکیه نیز راه اندازی شود.
 
معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب در ادامه توضیحاتی پیرامون برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی ارائه کرد و دو طرف پیرامون چگونگی همکاری مجمع جهانی تقریب با ترکیه بحث و گفتگو کردند.
 
"یاشار آیدین" رئیس انجمن همکاری های اقتصادی کشورهای خاورمیانه و افریقایی ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقریب و وحدت اسلامی با بیان اینکه موضوع وحدت و تقریب در دنیای امروز مسئله ای بسیار ضروری و لازم است، اظهار داشت: هیچ کاری به اندازه فعالیت در عرصه تقریب مرا هیجان زده و خوشحال نمی کند.
 
وی افزود: متأسفانه امروزه بسیاری از مسائل جهان اسلام توسط غرب ترسیم می شود چرا ما خودمان این کار را نکنیم و خودمان مسائل جهان اسلام را ترسیم نکنیم.
 
https://taghribnews.com/vdcgwz9qyak9yu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی