تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۷
کد مطلب : 239230

بازداشت یک فعال دیگر بحرینی/ادامه فشارهای ر ژیم بحرین علیه شیعیان این کشور

مقامات بحرینی سید کاظم الدرازی یکی از فعالان سرشناس این کشور را بازداشت کردند.
بازداشت یک فعال دیگر بحرینی/ادامه فشارهای ر ژیم بحرین علیه شیعیان این کشور
 
به گزارش پایگاه خبری مراه البحرین، سید کاظم الدرازی به اتهام همکاری و ارائه امکانات برای تجمع کنندگان در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی سرشناس شیعه که دولت تابعیت او را سلب کرد ، مورد پیگرد قرار گرفته است.
گزارش ها حاکی است که ماموران امنیتی رژیم ابتدا وی را در فرودگاه بین المللی بحرین بازداشت کرده سپس با قرار وثیقه او را آزاد کردند.
این درحالی است که وزارت کشور بحرین هنوز واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است.
رژیم آل خلیفه اخیرا در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی، تابعیت حاج شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد.
در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، هزاران بحرینی به همراه علمای دینی در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم تحصن و تاکید کردند، هرگز تسلیم تهدیدات نظامیان آل خلیفه نخواهند شد.
 
در همین حال ۱۳موسسه اسلامی استرالیا روز شنبه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند : افزایش فشار و سخت گیری های رژیم بحرین علیه شیعیان این کشور به منزله اعلان جنگ علیه آنها است.
به گزارش پایگاه خبری منامه پست در این بیانیه امده است: رژیم منامه با تشدید فشار و برخورد با شیعیان؛ ضربه های سختی به روند فعالیت سیاسی و ملی در این کشور وارد کرده است. این بیانیه می افزاید: جنبش شیعیان بحرین با هدف دموکراسی خواهی و عدالت خواهی و مطالبه مشارکت سیاسی وتوزیع عادلانه ثروت ها ومنابع ملی بین همه آحاد ملت بر مبنای حقوق شهروندی برابر؛ به راه افتاده است ولی رژیم حاکم بر این کشوربه ویژه با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم بزرگترین رهبر شیعیان این کشور و تهدید به محاکمه و تبعید اجباری وی از کشور؛ از همه خطوط قرمز فراتر رفته و نشان داد که تا چه حد به جایگاه علمای دینی بی توجه است ؛ مقامات بحرین ثابت کردند که مبنای حاکمیت خود را بر اساس فشار وآزار فرقه ای بنا نهاده اند.
این بیانیه همچنین حاکی است : اقدامات قضایی وامنیتی و سیاسی اخیر رژیم بحرین علیه شیعیان این کشور به مثابه اعلان جنگ رسمی علیه این قشر اصلی از جامعه مدنی و ملت بحرین است.
امضا کنندگان این بیانیه همچنین مسئولیت مستقیم این برخوردها و پیامدهای خطرناک آن را برعهده شاه بحرین دانسته و افزودند : این روند آزادی های مذهبی و حقوق اولیه ساکنان اصلی بحرین را به خطر انداخته است.
آنان از جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشری و مجامع و تشکل های مذهبی دنیا خواسته اند با واکنش به این رویکرد خطرناک به تعهدات انسانی خود در این زمینه عمل کنند.
https://taghribnews.com/vdcgwy9xzak9wx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی