تاریخ انتشار۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 289839

روایت مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی از همگرایی شیعه و سنی، در سفر به کرمان و سیستان و بلوچستان/تاکید آیت الله وحید خراسانی بر وحدت اسلامی

تنا – استان قم
حجت الاسلام والمسلمین نگهبان مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب به تشریح فعالیت های خود از سفر به استان های کرمان و سیستان و بلوچستان پرداخت .
روایت مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی از همگرایی شیعه و سنی، در سفر به کرمان و سیستان و بلوچستان/تاکید آیت الله وحید خراسانی بر وحدت اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وی با اشاره به سفر خود اظهار داشت : به منظور دیدار و بازدید از فعالیت‌های برخی از گروه‌های تبلیغی در مناطق دارای جمعیت ترکیبی و بررسی میدانی فعالیت‌های وحدتی و تقریبی، در دهه اول محرم الحرام، عازم سفر به استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شدم. یکی از مناطق بازدید، دهستان رمشک در بخش چاه‌دادخدای شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان بود که متشکل از حدود چهل روستا می‌باشد و بیشتر جمعیت آن اهل سنت می‌باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نگهبان افزود: به همراه مولوی عبدالکریم مسئول مکاتب قرآنی و مدیر مدرسه علمیه اهل سنت منطقه به بازدید و سرکشی به مکاتب و مدارس و مراکز علمی فرهنگی پرداخته و نیز دیدارهایی با مولوی‌ها و مفتی‌های منطقه و مسؤلان مدرسه علمیه خواهران شیعی داشتیم .
 
مدیر مرکز گفتگوی مذاهب اسلامی با اشاره به فعالیت های آیت الله وحید خراسانی در آن مناطق گفت : در این دیدار صمیمی از جناب حجت الاسلام داوودی مدیر مدرسه در مورد عملکرد و نوع فعالیت مجموعه پرسیدیم.ایشان توضیح دادند که این مدرسه با هزینه شخصی یکی از خیرین  (نه از وجوهات شرعیه) به نام مدرسه علمیه خواهران الزهراء سلام الله علیها تحت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور و با اشراف دفتر حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته به منظور تکفل ایتام آل محمد صلی الله علیه و آله و نشر و حفظ فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و خدمات فرهنگی به مردم منطقه چند سالی است که  تأسیس شده است و اکنون با ۷۰ نفر از خواهران طلبه تا سطح ۲ از همین منطقه مشغول فعالیت است و در قالب‌های گوناگون برای بانوان شیعه و سنی در سنین مختلف خدمات مادی و فرهنگی ارایه می‌دهند.
 
وی تاکید کرد : با تاکید و راهنمایی حضرت آیت الله العظمی وحید دامت برکاته، حفظ ادب و احترام به عقاید و مقدسات و رسوم مذاهب مختلف و تعامل سازنده با بزرگان شیعه و سنی سرلوحه برنامه‌ ریزی و فعالیت این مدرسه می‌باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نگهبان افزود: در این دیدار، جناب حجت الاسلام والمسلمین بانژاد و حجت الاسلام والمسلمین جوانشیر، از اعضاء هیات امنای مدرسه حضور داشتند و گزارشی از فعالیت های تبلیغی و تأثیرگذار دو دهه اخیر مبلغین اعزامی از دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی ارائه کردند و تاکید نمودند تعامل و زندگی مسالمت آمیز و به دور از کشمکش شیعه و اهل تسنن در این منطقه نشان بارزی از مسالمت اسلامی است که بر اساس رهنمودهای این مرجع عالیقدر در منطقه رمشک نهادینه شده است. همچنین نسبت به ارتباط و تعامل بیشتر میان مراکز علمی و فرهنگی منطقه سفارش شد.
 
وی در پایان گفت : از اهتمام و عنایت ویژه حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی دام ظله الوارف و مجموعه تحت اشراف ایشان به این مناطق محروم، کمال تشکر و قدردانی را داریم.
https://taghribnews.com/vdcgwy9xyak9774.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی