تاریخ انتشار۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 292637
تقریب گزارش می دهد

کربلا؛ نماد و تبلور وحدت/ بزرگترین پیام اجتماع اربعین هشدار برای دشمنان اسلام است

تنا - استان آذربایجان غربی
دشمنان دین اسلام با تبلیغات و توطئه‌های شوم و طرح مباحث بی‌پایه برای مشروعیت بخشی به شیطنت های خود در تلاش هستند تا رابطه اخوت اسلامی را کمرنگ کنند.
کربلا؛ نماد و تبلور وحدت/ بزرگترین پیام اجتماع اربعین هشدار برای دشمنان اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، جامعه شیعه و سنی با وجود تلاش گسترده پیروان «تشیع انگلیسی» و «تسنن آمریکایی» همواره با احترام متقابل به عقاید همدیگر و با حضور در صحنه های مختلف، توطئه دشمنان را خنثی کرده‌اند که حضور اهل‌ سنت در اربعین حسینی گواه این مدعاست به طوری که به لطف سیدالشهدا حضور پرشور کاروان‌های اهل سنت در مراسم امروز اربعین حسینی به عنوان بزرگ ترین همایش مسلمانان به یکی از جلوه‌های ماندگار اخوت و وحدت اسلامی تبدیل شده و فرصتی است برای ابراز ارادت مسلمانان اهل تشیع و تسنن به مولای خود امام حسین(ع).

بر همین اساس خبرنگار تقریب در ارومیه گفتگویی با برخی از روحانیون اهل تسنن داشته است که آنها نیز در گفته های خود به نمایش وحدت مسلمانان و عظمت اسلام در مراسم  باشکوه اربعین اذعان داشتند. 

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌ سنت می گوید: امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان است.

ماموستا ملامصطفی محمودی می افزاید: در روایات اهل‌ سنت داریم که در قیامت حضرت زهرا(س) ستون عرش را می‌گیرد و از خدا می‌خواهد که ضمن محاکمه قاتل فرزندش او را شفیع برای گریه‌کنندگان بر امام حسین(ع) قرار دهد و خداوند هم او را شفیع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک تجمع عبادی و سیاسی است، تصریح می کند:
پیاده‌روی اربعین به دلیل اینکه زائران به سمت ولی خدا و کسی که محبوب خدا بوده می‌روند یک تجمع عبادی است و سیاسی نیز است چرا که این تجمع در برابر کافران و افراد ضددین تشکیل و باعث می‌‌شود در دل آن‌ها رعب و وحشت به وجود بیاید.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه هر کس اعتقاد به راه اهل بیت نداشته باشد به منزله خروج از دین است، اضافه می کند: پیاده‌روی اربعین صف‌آرایی در برابر ظالمان است تا بدانند مسلمانان آگاه و در میدان هستند و در خواب نیستند.

 این عالم اهل ‌سنت با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی حاصل عشق و علاقه است و تهدید در آن اثر ندارد، تأکید کرد: ظالمان، ستمکاران، اشغالگران و استعمارگران و در رأس آن‌ها آمریکا، کشورهای استعماری غربی، سعودی و آنها که ضد دین هستند و می‌خواهند که اسلام نتواند سر بلند کند، بدانند که دیگر آن زمان که مسلمانان را مورد ظلم قرار می‌دادند، گذشت.

اربعین حسینی درس وحدت و مقاومت به مسلمانان می دهد

یک مدرس دانشگاه اربعین حسینی را باشکوهترین و بزرگترین نماد وحدت اسلامی دانسته و می گوید: این حرکت جمعی درس وحدت و مقاومت به مسلمانان می دهد.

ماموستا یحیی اسماعیلی با بیان اینکه این گونه حرکات که باعث انسجام و وحدت مسلمانان می شود مورد تأکید اسلام است، می افزاید: قرآن و سنت عامل وحدت است و با چنگ زدن به اهل بیت می توان به وحدت و بیداری اسلام رسید.

امام جمعه موقت مهاباد به دیگر پیام های اربعین اشاره کرد و اذعان داشت: بزرگترین پیام این اجتماع باشکوه علاوه بر وحدت هشداری برای دشمنان اسلام است تا اگر بخواهند بین صفوف مسلمانان شکاف ایجاد کنند با پاسخ منسجم و متحد مسلمانان روبه رو خواهند شد.

وی با بیان اینکه اربعین نمایش عملی ارادت اهل سنت و تشیع به اهل بیت (ع) است، اضافه کرد: این ایام مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و سنی، مرد و زن و پیر و جوان همه با هدف نشان دادن عشق به حسین(ع) با پای پیاده مسیر بارگاهش را طی می‌کنند.

کربلا نماد و تبلور وحدت و بیعت با امام حسین (ع) است

امام جمعه بوکان هم می گوید: کربلا نماد تبلور وحدت و بیعت با امام حسین (ع) است و اجتماع اربعین باعث تقویت وحدت می شود.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده می افزاید: تجمع مسلمانان اعم از شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین حسینی تبلور تظلم ‌خواهی است.

وی اضافه می کند: مسلمانان با اتحاد خود نشان می دهند در برابر استکبار جهانی و آمریکا خواهند ایستاد، همیشه مطیع امر رهبر و در راه دین اسلام مثل امام حسین (ع) جان خود را فدا می کنند.

خلیفه زاده تصریح می کند: چون مسلمانان در پیاده روی اربعین برای اتحاد و اتفاق حرکت می کنند و رضایت الهی را مدنظر دارند این سفر معنوی مایه مودت و اخوت بین مسلمانان است.
https://taghribnews.com/vdcgwx9xuak9y34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی