>> اتحاد مسلمین باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : 35243

اتحاد مسلمین باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور با صدور بیانیه‌ای، خواستار اتحاد و همدلی میان مسلمانان شد.
اتحاد مسلمین باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
در بیانیه رایزنی کشورمان آمده است: در پی انتشار مطالب بی اساس و اتهامات واهی به مکتب حیات بخش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بعضی از رسانه های مالزی و پیگیری ها، مذاکرات و اعتراض های انجام شده از مجاری قانونی و همچنین واکنش ها و اعتراضات انجام شده در مالزی و دیگر کشورها، نسبت به توهین به مکتب تشیع به عنوان مذهب بخش عظیمی از مسلمانان جهان، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن مطالب منتشره، تأکید کرد که مطالب مورد اشاره ارتباطی به مکتب نورانی و حیات بخش تشیع ندارد.

دربخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: انتشار این مطالب بی اساس و تحریک‌آمیز می تواند در راستای سیاست‌های مخالفان اتحاد مسلمانان و در راستای سیاست‌های استکبار و صهیونیسم جهانی و بر ضد منافع ملی و توسعه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به حساب آید.

دربیانیه رایزنی فرهنگی ایران در مالزی تاکید شده است: آنچه همواره مورد تاکید رهبران فکری و دلسوختگان امت اسلامی بوده، تمسک به رکن رکین اتحاد و همدلی میان مسلمین و توصیه به مذاکره، تفاهم و همکاری کشورهای اسلامی عضو سازمان مذکور است.

رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در این بیانیه می افزاید: ما باور داریم که نقاط مشترک کلامی میان مسلمین آنقدر زیاد، با اهمیت و تعیین کننده است که فرصتی برای دلسوختگان جوامع اسلامی جهت پرداختن به مباحث دیگر باقی نمی گذارد. رایزنی فرهنگی ایران از دولت مالزی درخواست می کند که با اتخاذ تدابیر لازم برای رفع آثار سوء این حرکت، از تکرار چنین اقداماتی پیش گیری کند.

در پایان این بیانیه از ایرانیان مقیم مالزی درخواست شده که ضمن حفظ هوشیاری و خویشتن داری، همچون گذشته مقررات و قوانین دولت مالزی را محترم شمرده و از هرگونه اقدام مغایر با اصل وحدت اسلامی پرهیز کنند. 

شایان ذکر است رئیس سازمان امور دینی سلانگور (JAIS) ـ که تحت تأثیر اندیشه‏های وهابیت است ـ پیش از این در بیانیه‏ای اعلام کرده بود که «شیعیان مالزی می‏خواهند نظام پادشاهی این کشور را واژگون کنند»! 
وی همچنین  با حضور در تلویزیون، تهمت‏های ناروایی علیه شیعیان مطرح کرد.








https://taghribnews.com/vdcgwx9w.ak9nt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی