تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 203239
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر؛

امروز جهان اسلام نیازمند بصیرت و مراقبت است

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج:‌ درگردهمایی عظیم حج باید شرایطی فراهم شود تا همه مسلمانان جهان وحدت، اقتدار و همبستگی اسلامی را به نمایش بگذارند.
امروز جهان اسلام نیازمند بصیرت و مراقبت است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر امروز پیش از سفر به سرزمین وحی، اعزام مستقیم زائران به فرودگاه مدینه را از ویژگیهای اعزام حجاج امسال دانست.
 
وی با ابراز خرسندی از اعزام زائران به خانه خدا طبق برنامه گفت: ویزای همه حجاج صادر شده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج تاریخی و مطلوب باشیم.
 
وی شعار حج امسال را حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی اعلام و ابراز امیدواری کرد حجاج در حوزه گسترش معنویت و توجه به قرآن، نماز و مسائل عبادی سرآمد همه باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج با اشاره به وجود برخی فتنه ها در جهان اسلام گفت:  امروز جهان اسلام نیازمند بصیرت و مراقبت است تا این فتنه ها دامنگیر آن نشود.

قاضی عسگر افزود: همه مسلمانان از گوشه و کنار جهان در حج گردهم می آیند و باید شرایطی فراهم شود تا وحدت ، اقتدار و همبستگی اسلامی را به نمایش بگذارند.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که حج را متعلق به همه جهان اسلام دانسته اند گفت: جهان اسلام باید با اقتدار و پرهیز از تفرقه بر پایبندی به اعتقادات دینی تاکید داشته باشد.
 
قاضی عسگر با بیان اینکه قداست و امنیت حرمین شریفین برای ما بسیار مهم است گفت: همه تلاشها برای حج آرام و مطلوب را بکار برده ایم تا در کنار سایر مسلمانان  از ظرفیت های حج بهره ببریم.
 
وی در ادامه با سفارش به حجاج برای استفاده معنوی از فرصت حج وعمل به توصیه های مقام معظم رهبری در پرهیز از بازارگردی گفت: امیدوارم امسال مردم بیش از پیش به دنبال سوغات معنوی باشند تا بهره مناسبی از این حج ببرند.
 
قاضی عسگر به برگزاری دو دعای کمیل در مدینه قبل و دو دعای کمیل در مدینه بعد و برگزاری مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه در صحرای عرفات در حج امسال اشاره کرد و گفت: امسال برنامه های متنوعی فرهنگی و معنوی خود را همچون گذشته برگزار می کنیم و امیدواریم که این برنامه ها به نحو احسن برگزار شود.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود برخی مشکلات در فرودگاه مدینه از قبیل ضبط تلفن همراه و تبلت زائران گفت: آنچه که امروز روی داده در فضای آرام بوده است و اگر مشکلی باشد در دیدارم با مسئولان عربستان سعی می کنم آن را رفع کنم.
https://taghribnews.com/vdcgww9xyak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی