تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۴
کد مطلب : 223138

پیشرویهای نیروهای عراقی در الرمادی و هلاکت دهها تروریست

به گفته مقامات عراقی پیشروی ارتش عراق در شرق الرمادی برای پاکسازی کامل جزیره خالدیه از عناصر تروریستی داعش آغاز شده است.
پیشرویهای نیروهای عراقی در الرمادی و هلاکت دهها تروریست
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)،"علی داود" رئیس شورای شهرستان خالدیه اعلام کرد که در پیشروی نیروهای عراقی در شرق الرمادی دستکم 160 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع محلی، نیروهای نظامی عراق و گروه های ویژه خنثی سازی بمب در حال پاکسازی مناطق آزاد شده از بمب ها و بسته های انفجاری هستند.

یکی از مسئولان محلی نیز  گفت: در حال حاضر دو منطقه "صدیقیه" و "بویالی" در شرق الرمادی پس از پاکسازی از بمب ها و بسته های انفجاری آماده بازگشت اهالی این مناطق است.

در عملیات واحدهای بسیج مردمی عراق علیه گروه تروریستی تکفیری داعش در استان نفت خیز کرکوک در شمال این کشور نیز دهها داعشی به هلاکت رسیدند.

"علی الحسینی" سخنگوی واحدهای بسیج مردمی عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی السومریه ضمن اعلام این خبر گفت: در درگیری بسیج مردمی عراق با تروریست‌های داعش در 15 کیلومتری جنوب شهر کرکوک 37 نفر از افراط گرایان داعشی به هلاکت رسیدند.

حسینی افزود: در این عملیات 5 نفر از مبارزان بسیج مردمی عراق نیز زخمی شدند اما حال عمومی آنان پایدار است.

یک منبع امنیتی عراق که نخواست نامش فاش شود، گفت: با آغاز بمباران سنگین منطقه الشرقاط از سوی هواپیماهای نظامی عراق و انهدام خطوط تدارکاتی داعش اعضای این گروه تروریستی در حال فرار دسته جمعی از شهر الشرقاط واقع در 300 کیلومتری شمال بغداد به سمت شهر الحویجه هستند.

در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند، چند شهر این کشور از جمله رمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.
https://taghribnews.com/vdcgww9x7ak9xq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی