تاریخ انتشار۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۲
کد مطلب : 187337

پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر تنش را افزایش و امید برای صلح را کاهش خواهد داد

خالد مشعل: سیاست های تل آویو همیشه بد بوده اما امروز راستگرایان صهیونیستی با پیروزی نتانیاهو درحال قدرت گرفتن بیشتر هستند و با تشدید تندروی در تفکرات و باورهای صهیونیست ها وضعیت سخت تر خواهد شد.
پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر تنش را افزایش و امید برای صلح را کاهش خواهد داد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری بی بی سی گفت: نتایج انتخابات ماه مارس رژیم صهیونیستی، امیدهای موجود برای دستیابی به صلح در خاورمیانه را از بین برد و باعث افزایش تنش در منطقه خواهد شد.

مشعل تاکیدکرد: پیروزی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات اخیر این رژیم، افراطی گری و تندروی را افزایش خواهد داد اما حماس قصد دامن زدن به تنش را ندارد بلکه فقط از خود دفاع می کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: مادام که اشغالگری، تجاوز، جنگ و کشتار وجود داشته باشد، جنبش حماس دست از مقاومت نخواهد کشید.

خالد مشعل با اشاره به روند مذاکرات خاطرنشان کرد که فلسطینان از خود انعطاف و جدیت نشان دادند و بر تحقق صلحی عادلانه و قانونی پافشاری ورزیدند؛ اما این رژیم صهیونیستی بود که روند صلح را به بن بست کشاند.

وی دولت نتانیاهو و گروه های تندروی صهیونیست را مسئول شکست مذاکرات مستقیمی دانست که تحت نظارت آمریکا جریان داشت.

خالد مشعل افزود: سیاست های تل آویو همیشه بد بوده است، اما امروز راستگرایان صهیونیستی در حال قدرت گرفتن بیشتر هستند که البته این امر نتیجه پیروزی نتانیاهو در انتخابات اخیر است.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط، وضعیت سخت تری به وجود می آید و تندروی در تفکرات و باورهای صهیونیست ها شدت می یابد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاکید بر اینکه فلسطینیان مخالف به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت یهود هستند از جامعه بین الملل خواست تا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت بشناسد.



 
https://taghribnews.com/vdcgwu9quak97w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی