تاریخ انتشار۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۱
کد مطلب : 294338

​تشکیل ستاد وحدت مردمی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

ستاد وحدت مردمی با مشارکت جمعی از روحانیون، معتمدین محلی، جوانان فعال اجتماعی و زیر نظر امام جمعه پاوه برای خدمت رساني به زلزله زدگان منطقه غرب کشور تشکیل شد.
​تشکیل ستاد وحدت مردمی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه
به گزارش خبرنگار تقریب از کرمانشاه، ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه در این خصوص اظهار کرد: نظر به تداوم وضعیت بحرانی مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه در چندماه آینده؛ ستاد مردمی کمک به زلزله زدگان، زیر نظر امام جمعه پاوه تشکیل شده است.
وی افزود: این ستاد طی هفته ها و ماه های آینده اهداف و برنامه هایی را دنبال می کند که در قالب اطلاعیه ای به شرح ذیل به مردم و مسئولان منطقه ارایه شده است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
قال تعالی: وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ‏آیه 2 مائده
الحمدلله ثم الصلوه و السلام علی رسول الله و علی آله و اصحابه و من دعا بدعوته
بعد از شکر خداوند تبارک‌وتعالی و نثار درود به روح مطهر رسول‌الله (ص)؛ مجدداً به برادران و خواهران آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه عرض تسلیت و تعزیه داریم و از درگاه پروردگار برای مجروحین این حادثه مصیبت‌بار شفای عاجل و برای بازماندگان صبر جمیل را خواستاریم.
نظر به وضعیت خاص پیش‌آمده در استان کرمانشاه و به مصداق حدیث نبوی شریف که می‌فرماید «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» و عنایت به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری لازم با مردم مصیبت‌دیده؛ بعدازظهر چهارشنبه 24/08/96 جلسه ­ای در بیت امام‌جمعه پاوه تشکیل و بعد از بررسی اوضاع و استماع گزارش دوستانی که در طول روزهای 22، 23 و 24 در مناطق زلزله‌زده حضور داشته‌اند، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به‌احتمال ادامه وضعیت بحرانی مناطق زلزله‌زده تا چند ماه آینده، ضرورت دارد تشکلی مرکب از روحانیون، فرهنگیان و جوانان شهرستان برای همیاری مستمر زلزله‌زدگان تشکیل شود.
علی‌هذا، بعد از بحث و تبادل‌نظر مقرر گردید ستادی به‌صورت موقت با حضور 5 نفر از روحانیون، 5 نفر از جوانان و 5 نفر از معتمدین محل، زیر نظر مستقیم امام‌جمعه محترم پاوه تشکیل گردد و این ستاد از همین امروز با استعانت به خداوند متعال فعالیت خود را رسماً آغاز نماید.
محور حرکت و فعالیت این ستاد در سه بند ذیل محدود است:
1- انجام کارهای فرهنگی و توجیهی و تبلیغی و دلداری مردم آسیب‌دیده با حضور در روستاها و محل‌های آسیب‌دیده
2- راهنمایی و همراهی کاروان‌هایی که از سایر شهرستان‌ها به‌قصد خدمت‌رسانی به منطقه وارد می‌شوند
3- جمع‌آوری کمک‌های مردمی بخصوص "پول نقد" به جهت احداث یکی از مساجد منطقه ذهاب و خرید لوازم ضروری و موردنیاز مردم، مانند پتو، چادر، چراغ والر و...
 
مکان ستـاد جهت مراجعات حضوری: مسجـد قبـاء شهر پاوه
شماره حساب های ستاد جهت دریافت وجوه نقدی:
بانک ملی : 0110262537002
بانک ملت : 5408330357                 
کارت بانک ملت :
 8046-9786-3378-6104                                                         
تلفن تماس:
ثابت :  46120903 - 083
همراه :  09189966277  –09188883951
 
گفتنی است، این ستاد مردمی طی شش روز اخیر پس از زلزله کرمانشاه با بسیج مردمی در مناطق روستایی و شهری فعالیت های فرهنگی و دینی گسترده ای را انجام داده است که هر کدام از این فعالیت ها در نوع خود بی نظیر است.
تشکیل کمیته های امداد و نجات روستایی در مناطق دورافتاده و صعب العبور، اعزام روحانیون به مناطق روستایی برای انجام امور دینی خانواده های متوفیان و راهنمایی و ارشاد معنوی مردم، تشکیل گروه های استقبال مردمی از کاروان های نوع دوستانه در ورودی شهرها و روستاها، ایجاد شبکه گسترده اطلاع رسانی محلی از جمله این فعالیت ها بوده است که همگی نشان دهنده جایگاه ویژه روحانیت در این منطقه از میهن اسلامی است.
 
https://taghribnews.com/vdcgwt9x7ak9yw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی