تاریخ انتشار۱۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 41453

انقلابهای عربی با خون ملتها و مبارزه انها شکل گرفته است

"بثینه شعبان" مشاور اطلاع رسانی و سیاسی ریاست جمهوری سوریه نوشت: انقلابهای کنونی آغاز تاریخ عربی جدید است که نه با تانکهای آمریکایی و کودتا بلکه با خون ملتها و مبارزه مسالمت آمیز آنان شکل گرفته است .
انقلابهای عربی با خون ملتها و مبارزه انها شکل گرفته است
خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، وی در مقاله ای در روزنامه تشرین افزود: ملتها برای دفن نظامهای مومیایی شده قیام می کنند، دیگر دوران یاس، ناامیدی و تردید ناشی از نظامهای استبدادی عربی و نظامهای نرونی و استالینی گذشته است.
ارزشهای آزادی، کرامت و عدالت امری اصیل است، ملتهای عربی زنده اند و خواری و ذلت تحمیلی از نظامهای سرکوبگر با تجهیزات سرکوب وارداتی از غرب را که هزینه آن حتی بیشتر از هزینه های آموزش و دانشگاهها است ،نمی پذیرند.
امروز میلیونها جوان به منظور تحقق زندگی آزاد، عزتمند و مستقل، به دور از مداخله خارجی، مقابله با فساد، بیکاری، فقر و استبداد تلاش می کنند، این جوانان بهای گزافی به منظور تحقق چنین امری پرداختند آنهم در مقابل کسانی که از حق عربی عدول کرده و به خاطر طمع با دشمنان امت همراه شدند.
رژیمهای سرنگون شده می توانستند خود را از درون و به طور تدریجی اصلاح کنند همانگونه که در کشورهای دمکراتیک اصلاحات و تحول سیاسی انجام شد اما برخی حکام، استبداد را برگزیده، صدای خود را بر خواست مردم ترجیح دادند، از ملت دور شدند، برای خویشتن جایگاه الهه های یونانی دیدند و به مردم خود ظلم کردند.
به علت خیره سری طاغوتیان و بستن گذرگاههای اصلاح، مردم در خیابانهای تونس، مصر و سایر شهرهای عربی تظاهرات کردند و امروز راهپیمایی به شیوه ای رایج به منظور وادارکردن نظامهای سیاسی به تغییر و سوق دادن آن به قرن بیست و یکم تبدیل شده است اما این امر به معنای نابودی نهادها، تخریب دستاوردها، ریختن خون و سرکوب نیست.
این آغاز واقعی انتقال اعراب به جهان معاصر است که در آن همه، خون شهدا و دلاوری رزمندگان را ارج می نهند، شیوه های خیانتکارانه و سخن بوش که گفت، "هر کسی با ما نیست، علیه ما است" دیگر برای همسویی با تغییرات جاری کارآیی ندارد.
مردم به دنبال قواعد مشترک با حکومتهایشان در اداره امور هستند امری که در سیاستهای خیانت آمیز و انزواطلبانه جایگاهی برای آن متصور نیست، فردای شکوفا از انقلابیونی طلوع می کند که برای نشر آزادی و حاکمیت قانون
می کوشند و معتقدند اختلاف نظر امری عادی در حکومتداری است.


https://taghribnews.com/vdcgwt9t.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی