تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 174836

فشار مجلس ها به دولت های اروپایی برای حمایت از فلسطین

خبرنگار تنا- لندن
در پی سیاست های جانبدارانه دولت های عضو اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی، مجالس این کشورها با فشار بر دولت هایشان خواستار به رسمیت شناختن فلسطین و به انزوا کشاندن رژیم صهیونیستی هستند.
فشار مجلس ها به دولت های اروپایی برای حمایت از فلسطین
نگاهی به موضع گیری های کاملا متفاوت مجالس کشور های اروپایی نسبت به سیاست های رسمی این دولتها در قبال مسئله فلسطین نشان می دهد که شکاف عمیقی بین سیاست های رسمی این دولتها که آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، با نمایندگان مجالس که ارتباط نزدیکتری با  افکار عمومی جامعه دارند وجود دارد.
بعنوان نمونه در حال حاضر تمامی فراکسیون‌های مجلس اسپانیا دریک اقدام نمادین هفته گذشته،به این سیاست یعنی به رسمیت شناختن کشور فلسطین رای مثبت دادند. پیش ازمجلس اسپانیا، نمایندگان مجالس سوئد و بریتانیا دریک اقدام نمادین کشور مستقل فلسطین رابه رسمیت شناختند و اینک مجلس فرانسه نیزقصد دارد درماه جاری میلادی دراین زمینه رای گیری‌ کند.
در کنار این قضیه و به دنبال شکافی که در میان مجالس و دولت های  اتحادیه اروپا ایجاد شده است، می بینیم که صدراعظم ‌آلمان از اقدام شماری کشورهای اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن یک‌ جانبه کشور مستقل فلسطین انتقاد می کند ومی گوید که راه حل دو دولت باید از دل مذاکرات بیرون بیاید.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه هفته گذشته در دیدار با چارلز میشل، نخست وزیر بلژیک گفت که به این دلیل مخالف به رسمیت شناختن یک‌ جانبه فلسطین هستیم که این کار کمکی به رسیدن به راه حل دو کشور فلسطین و اسرائيل نمی‌کند.
درهمین حال دولت فلسطین مدت‌هاست که تلاش می‌کند موقعیت خود را در مسیر مذاکرات برای احقاق حقوق فلسطینیان تقویت کند. لذا به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل می‌تواند به موقعیت فلسطینی‌ها کمک کند و انزوای رژیم صهیونیستی را در پی داشته باشد . تا به حال ۱۳۵ کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل (69.9 درصد) فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته‌اند و بسیاری از کشورهایی که فلسطین را به رسمیت نمی شناسند، سازمان آزادیبخش فلسطین را به عنوان نماینده مردم فلسطین، پذیرفته اند.
بنا براین در یک بررسی اجمالی می توان نتیجه گرفت که فشار هر چه بیشتر افکار عمومی مسلمانان در جهان بر مجالس کشورهای مختلف برای اعلام موضع علیه جنایت های رژیم صهیونیستی و همین طور به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی ولو به صورت نمادین می تواند شکاف ایجاد شده بین دولتها ومجالس کشور های عضو اتحادیه اروپا را در این خصوص عمیق تر نماید و از این رهگذر توجه افکار عمومی جهان را نسبت به آنچه که در فلسطین رخ می دهد جلب نمود که این خود می تواند عامل فشار مؤثری از سوی ملتها بر دولتهای غربی باشد .
فراموش نکنیم که اخیرا رهبر حماس از همه مسلمانان جهان خواست که برای کمک به مردم مظلوم فلسطین دست به یک قیام همگانی علیه جنایت های صهیونیستها در سراسر جهان بزنند.
در همین راستا مسلمانان وهواداران حقوق فلسطین در انگلیس اخیرا با جمع آوری یکصد هزار امضاء، مجلس این کشور را وادار کردند تا مطابق قانون، موضوع فلسطین را در پارلمان این کشوربه طوررسمی مورد بررسی قرار دهد.
تجربه چند دهه گذشته بخوبی نشان داده است، دولتهای غربی به هیچ وجه نه تنها به دنبال احقاق حقوق فلسطینیان نیستند بلکه همواره در پی تثبیت موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه به منظور حفظ منافع خود بوده اند .لذا تنها راهی که می تواند حقوق حقه فلسطینیان را به آنان بازگرداند مقاومت در برابر زورگویی های اسرائیل و به موازات آن حمایت یکپارچه مسلمانان جهان از فلسطین و استفاده از همه ظرفیت های موجود برای بسیج افکار عمومی جهان علیه جنایت های اسرائیل و آشکار ساختن عمق این جنایت ها برای مردم  جهان، اعم از مسلمان و غیر مسلمان است.
بدون شک فشار بر نمایندگان مجالس کشور های غربی و وادار ساختن آنان به اعلام موضع رسمی در این خصوص از ظرفیت های قابل توجهی است که نباید از آن غفلت جست.
خبر نگار تنا - لندن
https://taghribnews.com/vdcgwt9q3ak9u74.rpra.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی