>> آثار و ارزش های رزمندگان دفاع مقدس به خوبی مستند سازی شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 268832
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان:

آثار و ارزش های رزمندگان دفاع مقدس به خوبی مستند سازی شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان، گفت: ضروری است آثار و ارزش های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برای نسل های حال و آینده به خوبی ارائه و مستند سازی شود.
آثار و ارزش های رزمندگان دفاع مقدس به خوبی مستند سازی شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان،«سرهنگ عباس حسن نیا» در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد (آزاد سازی خرمشهر)، اظهار کرد: مدارک صوتی و تصویری رخدادهای دفاع مقدس بازگو و ارائه شود تا با مستند سازی مناسب آنها از افسانه شدن آنها جلوگیری شود.

به گفته وی؛ مصداق واقعی رفتار و گفتار رزمندگان دفاع مقدس با مستند سازی در اختیار نخبگان جامعه قرار گیرد تا به بهترین شکل مورد استفاده همگان قرار گیرد.

دبیر ستاد بزرگداشت سوم خرداد استان گلستان با اعلام اینکه تاریخ دفاع مقدس استان در حال آماده سازی است، گفت: پارک موزه دفاع مقدس استان در تپه نورالشهداء ناهار خوران گرگان در بهترین نقطه استان با 30 درصد پیشرفت در حال ساخت است.

وی، افزود: تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای این مرکز هزینه شده که یک میلیارد و 100 میلیون تومان آن از اعتبارات ملی و 500 میلیون تومان
آن از اعتبارات استانی بوده است.

به گفته وی؛ برای تکمیل نهایی آن به 8 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

سرهنگ حسن نیا با اشاره به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در استان، تصریح کرد: در این راستا بیش از 2 هزار برنامه تهیه شده که 192 برنامه آن شاخص است.

وی، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه جلوه های ایثار و شهادت، همایش ایثار رزمندگان و فرماندهان، تقدیر از حماسه سازان سوم خرداد در ادارات، اعزام نمادین بسیجیان به مناطق جنگی، برگزاری یادواره های شهداء، صبحگاه مشترک در محل سپاه نینوای استان، دیدار با خانواده شهداء، دعوت گسترده از راویان عملیات سوم خرداد، حضور گسترده در مصلی های نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان جنگ از مهمترین این برنامه ها است.

به گفته وی؛ در مراسم یاد یاران که با حضور پیشکسوتان رزمنده برگزار می شود از 10 کتاب دفاع مقدس استان رونمایی صورت می گیرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان، خاطر نشان کرد: طی 30 سال خدمت به مواردی از دفاع مقدس برخورد کردم که تا بحال ندیده و نشنیده بودم و این گویای آن است تاریخ دفاع مقدس نیازمند مطالعه عمیق و دقیق است.
https://taghribnews.com/vdcgw79xxak9374.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی