تاریخ انتشار۲۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 198632

کشته شدن بیش از ۵۰ کودک به خدمت گرفته شده داعش

52 کودک اجیر شده توسط گروهک تروریستی داعش به دلیل شرکت در اقدامات مسلحانه این گروهک از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا کنون در سوریه کشته شده اند.
کشته شدن بیش از ۵۰ کودک به خدمت گرفته شده داعش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: از ابتدای ماه ژانویه تا کنون ۵۲ کودک سوری زیر ۱۶ سال در کنار تروریست های داعش کشته شده اند.

بیش از ۱۱۰۰ کودک از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا اول جولای در کنار تروریست ها داعش به کار گرفته شده اند؛ داعش این کودکان را در دفاتر ویژه مناطق تحت کنترل خود در سوریه آموزش می دهد.

تروریست های داعش از کودکان برای نقاط بازرسی و جمع آوری اطلاعات از مناطق تحت کنترل خود استفاده می کردند ولی اخیرا آنها را در جنگ و عملیات انتحاری به کار می گیرند.

"رامی عبد الرحمان" مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: از این 52 کودک، 18نفر خود را در خودروهای بمب گذاری شده منفجر کرده و کشته شده اند.

وی با بیان اینکه داعش از مصیبت ملت سوریه سوء استفاده کرده و کودکان را در فعالیت های نظامی به کار می گیرد، افزود: زمانی که کودکی خود را آماده عملیات انتحاری می کند، یعنی اینکه او تحت عملیات شستشوی کامل مغزی قرار گرفته است.

عبد الرحمان تاکید کرد: گروهک داعش، کودکان بیکار و ترک تحصیل کرده را با دستمزد اغوا کننده فریب می دهد و از آنها در عملیات تروریستی استفاده می کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgw79qxak9y34.rpra.html
مرجع : اسلام تایمز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی