تاریخ انتشار۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 186734

برخی تحولات یمن

جنگنده‌های سعودی بار دیگر مناطقی در صنعا را بمباران کردند که براثر ان شماری از مردم یمن ازجمله چندین کودک و زن کشته و مجروح شدند.
برخی تحولات یمن
در پی تجاوز جنگنده های عربستان به یمن که به کشته و مجروح شدن دها غیرنظامی یمن منجر شد ، مردم این کشور با برپایی تظاهرات گسترده در صنعا بر مقاومت در برابر متجاوزان تاکید کردند. تظاهر کنندگان تاکید کردند که این جنایت اشکار موجب اتحاد و همبستگی بیشتر مردم یمن شده است و با مقاومت در برابر این تجاوز، یمن را گورستان متجاوزان خواهیم کرد.
جنگنده‌های سعودی شب گذشته بار دیگر مناطقی در صنعا را بمباران کرده و ضد هوایی صنعا پاسخ آن‌ها را دادند.خبر های دریافتی حاکی است تاکنون 4 فروند هواپیمای سعودی و یک فروند هواپیمای اماراتی هدف پدافند ارتش یمن قرار گرفته و سرنگون شدند. چند سرباز سعودی نیز به دست کمیته های مردمی یمن در مرز اسیر شده اند.
علمای یمن نیز از مردم خواستند تا اماده جهاد علیه متجاوزان باشند .«شیخ علی خالد الشمری»، عضو کمیته سازمان علمای یمن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا فتوای جهاد و دفاع از مردم یمن درپی تجاوز اخیر رژیم سعودی به مردم بی دفاع این کشور و حمل سلاح و جهاد مقدس را صادر کرد و گفت: پس از تجاوز رژیم سعودی به یمن و هدف قرار دادن شهروندان بی گناه یمن کمیته سازمان علمای یمن مردم این کشور را به حمل سلاح و جهاد دعوت کرد.وی خاطر نشان کرد: رژیم سعودی و رژیم های عربی با مشارکت آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله به مردم بی گناه یمن را تدارک دید و به همین دلیل تمام مومنان را به حمل سلاح دعوت کرد و از آنها خواست به کمیته های انقلابی و جنبش انصار الله ملحق شوند.
در همین حال «ضیف الله الشامی» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: ما می‌دانیم که تجاوز و حمله هوایی سعودی‌ها با فرمان اسرائیل و آمریکا انجام گرفته است.وی ادامه داد: مردم یمن با وجود اختلافاتی که دارند، در مقابل تجاوز خواهند ایستاد و در حال حاضر اختلافات شخصی و طائفه ای از بین رفته و همگی برای مقابله با متجاوزان آماده هستند و هم اکنون مردم، ارتش و قبائل یمنی در یک خط واحد در مرزهای عربستان حضور دارند تا پاسخ هرگونه تجاوزی را با قدرت بدهند.
 
https://taghribnews.com/vdcgw39qtak97u4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی