تاریخ انتشار۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 223372
خالد مشعل:

وحدت ملت فلسطین و امت اسلام، اصل اساسی راهبرد آزادسازی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به اهمیت وحدت برای ملت فلسطین تأکیدکرد: وحدت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی یکی از اصول اساسی راهبرد آزاد سازی فلسطین است.
وحدت ملت فلسطین و امت اسلام، اصل اساسی راهبرد آزادسازی فلسطین است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "خالد مشعل" در گفتگو با شبکه ماهواره ای قدس گفت: وحدت برای فلسطین که خواستگاه و میعادگاه بیشترین تعداد پیامبران و انبیای الهی در طول تاریخ بشریت بوده است، حائز اهمیت است.

مشعل تصریح کرد: انتفاضه قدس باعث شکل گیری 3 واقعیت جدید شد و بیانگر آمادگی فلسطینیان برای مقابله با رژیم صهیونیستی است که مشکل اصلی منطقه به شمار می رود.

 وی افزود: انتفاضه ثابت کرد که ملت فلسطین تجربه مبارزاتی زیادی دارد و قدس و الاقصی خط قرمز ملت فلسطین است که این ملت در راه آن شهدای زیادی تقدیم کرده است و می کند.

این رهبر برجسته جنبش حماس تصریح کرد: انتفاضه پیام واضحی داشت و آن اینکه طرح صهیونیستی که با سوء استفاده از حوادث منطقه ای و براساس برداشتهای نادرست بنیان گذاشته شده است، در مقابل دلاوری ها و رشادت های جوانان انتفاضه و شیر زنان مقاومت که در کنار دلاور مردان عرصه انتفاضه حضور دارند، به شکست خواهد انجامید.

وی با اشاره به اینکه انتفاضه قدس قدرت ملت و جوانان و مقاومت فلسطین برای غافلگیر کردن دشمن صهیونیستی را نشان داد، تأکیدکرد: واقعیت سوم این است که انتفاضه نشان داد، ریشه همه مشکلات ما در اشغالگری و شهرک سازی است و تا زمانی که این اشغالگری و شهرک سازی ادامه داشته باشد، مقاومت و انتفاضه هم تا آزادی سرزمین و مقدسات فلسطین ادامه خواهد داشت.

مشعل با تأکید بر اهمیت وحدت ملت فلسطین این وحدت را خدمت به آرمان فلسطین دانست و تصریح کرد: یکی از اصول اساسی راهبردهای آزادسازی فلسطین، یکپارچه سازی ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از سخنان خود به دیدگاه فلسفی حماس در زمینه آزاد سازی اشاره کرد و گفت: این دیدگاه شامل ورود به عرصه نبرد و رویارویی با رژیم صهیونیستی و در عین حال، جلب حمایت امت از این نبرد است.

وی افزود: ما رویکرد مشخصی در مقابل طرف های تأثیرگذار در این نبرد بزرگ که نبرد امت است، داریم؛ فلسطین متعلق به امت است و قدس و مسجدالاقصی هم به کل مسلمین تعلق دارد.

این رهبر برجسته فلسطینی تصریح کرد: این طرح با نقش آفرینی ملت فلسطین و همه قشرهای آن آغاز می شود و سپس طرفهای عربی و اسلامی و حتی بین المللی و کل بشریت را در بر می گیرد؛ چرا که آرمان فلسطین یک مسأله انسانی عدالت محور است.

"خالد مشعل" در ادامه به نقش ملت ها و نظام های رسمی در موضوع آزاد سازی فلسطین اشاره کرد و گفت: هر یک از این نقش آفرینی ها اهمیت خود را دارد. نباید نقش نهضت در ابعاد مختلف آن نادیده گرفته شود و از همین رو، ما اهتمام ویژه ای به دانشگاه ها و آگاهی بخشی به شهروندان فلسطینی داریم.
https://taghribnews.com/vdcguw9xxak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی