تاریخ انتشار۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 263873

تاکید رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر وحدت علما در برابر تکفیریها/ قبلان: مساجد و مراکز دینی، منبر وحدت و همبستگی هستند

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم وحدت علمای شیعه و سنی علیه تکفیری ها تأکید کرد.
تاکید رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر وحدت علما در برابر تکفیریها/ قبلان: مساجد و مراکز دینی، منبر وحدت و همبستگی هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار جمعی از ائمه و خطیبان مسجد این کشور، اظهار داشت: مساجد و مراکز دینی، منبر وحدت و همبستگی هستند و مومنان باید روحیه محبت و مهربانی در جامعه گسترش دهند.
 
وی افزود: علما الگو و سیره حسنه به شمار می آیند و باید نقش آنان را پررنگ تر کرده و در یک صف به دفاع از وطن و اسلام و مسلمانان بپردازیم.
 
آیت الله قبلان در ادامه تاکید کرد: علما دعوت کننده، مبلغ و راهنما هستند و باید به صورت یکپارچه علیه تکفیری ها و تروریست ها و منافقین ایستادگی کنند. ما به علمایی نیاز داریم که همانند شعله به نورانی ساختن راه اسلام بپردازند و مردم نیز از اخلاق و رفتار و سخنان آنان الگو بگیرند.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: علما باید برای ساخت وطن و گسترش ارزش های روحی و ملی بسیج شوند تا مساجد و مکان های مقدس به بنای شخصیت رسالتی انسان ها پرداخته و شهروندانی مسؤول در زمینه دینی و ملی تربیت شوند.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ائمه مساجد و خطیبان را به تمسک به الگوی اعتدال و مقاومت فراخواند و خاطرنشان ساخت: سخنرانی ائمه مساجد و خطیبان باید بر اساس ارزش های قرآنی و سیره نبوی و اهل بیت(ع) استوار باشد. شرح خطر تروریسم تکفیری و تروریستی و پایبندی به گفتمان معتدل در برابر تندروری و خشونت از وظایف آنان محسوب می شود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcguw9xwak9374.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی