تاریخ انتشار۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 263378

شکایت خانواده های قربانیان11سپتامبر علیه عربستان در دادگاه فدرال آمریکا

صدها نفر از خانواده های قربانیان واقعه 11 سپتامبر با استناد به یک لایحه قانونی که سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا به تصویب رسید، علیه دولت عربستان شکایت کردند و خواستار پرداخت غرامت از سوی این دولت شدند.
شکایت خانواده های قربانیان11سپتامبر علیه عربستان در دادگاه فدرال آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سال گذشته کنگره امریکا لایحه ای را برغم مخالفت باراک اوباما رییس جمهوری وقت این کشور به تصویب رساند که به موجب آن خانواده ها و بستگان قربانیان واقعه یازده سپتامبر می توانند علیه دولت عربستان سعودی که بنا بر اسناد فاش شده به گروه های تروریستی کمک های مالی کرده بود، اعلام جرم کنند.
 
این لایحه که با مخالفت اوباما روبرو شده بود با کسب آرا قاطع قانونگذاران آمریکایی، امکان وتو رییس جمهوری امریکا را گرفت و او را وادار به امضا آن کرد.
 
پرونده این دعوی قانونی روز گذشته از سوی بستگان ٨٠٠ نفر از قربانیان این واقعه تروریستی و هزار و پانصد نفر از کسانی که در این واقعه آسیب دیده اند، به دادگاه فدرال در نیویورک ارائه شد.
 
در حالی که اسناد و مدارک زیادی از سوی کمیته ویژه تحقیق در مورد دخالت عربستان در واقعه 11 سپتامبر از طریق حمایت و کمک مالی به عاملان آن به اثبات رسیده است، اما وکلای دولت سعودی حاضر به اظهار نظر در رابطه با این شکایات نشدند و هرگونه رابطه دولت این کشور با این واقعه و عاملان آن را تکذیب کردند.
 

 
https://taghribnews.com/vdcguw9x7ak93w4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی