تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 207974
دریابان شمخانی؛

مشارکت ایران در دفاع از سوریه ، عراق و لبنان دفاع از ارزشهاست

دبير شوراي عالي امنيت ملي: جمهوري اسلامي ايران اگر از ارزش ها و باورهاي خود در لبنان، سوريه و عراق دفاع نکند بايد در تهران دفاع کند.
مشارکت ایران در دفاع از سوریه ، عراق و لبنان دفاع از ارزشهاست
به گزارش خبرنگار خبرگزاري تقریب (تنا) امير دريابان علي شمخاني در سيزدهمين يادواره شهداي بسيج مسجد امام حسين(ع) که در لانه جاسوسي سابق آمريکا برگزار شد با اشاره به تأثيرات انقلاب اسلامي ايران بر منطقه و جهان، افزود: مردم ايران با انقلابشان همه معادلات جهاني را به هم زدند.

وي با تبريک و تسليت شهادت سردار رشيد اسلام حسين همداني گفت: فرهنگي که براي محرم و عاشورا لحظه شماري و هيهات منا الذله را تبديل به قدرت مي کند نفوذ ناپذير است.

شمخاني افزود: برخي به دروغ اين گونه ترسيم مي کنند که ايران پس از برجام، مسير همراهي با غرب و استکبار را دنبال خواهد کرد که اين کاملاً دروغ است و يکي از پايه هاي امنيت ملي ايران؛ آموزه هاي ديني اش محسوب مي شود.

وي ادامه داد: مگر ايران مي تواند از ارزش هاي خود دست بردارد؟ حتي اگر حاکميت هم دست بکشد ملت ايران دست نخواهد کشيد.
شمخاني با اشاره به اينکه آموزه هاي ديني و عشق به امام حسين(ع) و حضرت ابالفضل(ع) در ملت ما رسوخ پيدا کرده است، گفت: در اين 37 سالي که از پيروزي انقلابمان مي گذرد هر جا وحدت و انسجام داشتيم سربلند بيرون آمديم.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران هيچگاه از فلسطين، عراق آزاد شده از دست استبداد، لبنان، سوريه و يمن دست نمي کشد، افزود: غربي ها ايران هراسي را مطرح کرده اند چرا که نفوذ معنوي ما در منطقه و جهان همه موقعيت هاي آنان را به خطر انداخته است.

وي در بخش ديگري از سخنانش به بي کفايتي و بي لياقتي آل سعود در قبل، حين و پس از وقوع حادثه منا اشاره کرد و گفت: نهیب رهبري در اين خصوص به ابن سعد دوران موجب شد که مجروحان ما هرچه زودتر به کشور بازگردند و پيکرهاي مطهر جان باختگانمان نيز درحال بازگشت است و اميدواريم سرنوشت حدود 70 جان باخته ديگرمان نيز به زودي مشخص شود.

شمخاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه ايران، امروز مرکز ثبات و مقتدرترين و مستقل ترين کشور منطقه است، افزود: به هيچ وجه اجازه نمي دهيم تروريست ها از اطراف کشورمان بتوانند ورود پيدا کنند.
وي گفت: امروز با تکيه بر رهنمودهاي مقام معظم رهبري و راه شهدا همچنان ايران اسلامي به عنوان دژ تسخيرناپذير باقي خواهد ماند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: مشکلات ما اقتصادي و معيشتي است و بايد با اقدام ظالمانه تحريم و فساد مبارزه کنيم. شمخاني گفت: به طور قطع جمهوري اسلامي ايران در سال آينده در مقوله حفظ قدرت بازدارندگي قوي تر از امسال و همچنين دشمنان ما در سال آينده ناکامتر از امسال خواهند بود.

 
https://taghribnews.com/vdcguu9xtak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی