تاریخ انتشار۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 225370

قصد عرب های خلیج فارس برای نابودی سوریه / بدون تردید تروریسم با سرمنشاء خارجی درسوریه وجود دارد

بشار جعفری: آیا چچنی هایی که در صفوف داعش و النصره علیه دولت سوریه می جنگند مخالفان ملی میانه رو هستند؟
قصد عرب های خلیج فارس برای نابودی سوریه / بدون تردید تروریسم با سرمنشاء خارجی درسوریه وجود دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) مذاکره کننده ارشد دولت سوریه در مذاکرات با گروههای مخالف، اعلام کرد ماموریت مزدورانی که با پول های کثیف کشورهای حوزه خیلج فارس خریداری شده اند، نابودی سوریه است.

شبکه خبری یورونیوز در گفتگویی اختصاصی با بشار جعفری ،مذاکره کننده ارشد دولت سوریه در مذاکرات با گروهای مخالف، نظر و دیدگاه های خود را در باره تحولات سوریه، مخالفان ،تروریست ها ، تفکر تکفیری، مزدوران خارجی به ویژه چچنی ها و تصمیمات اتحادیه اروپا در قبال سوریه را جویا شد. 

وی ابتدا به درخواست مخالفان پرداخت که خواستار دوره گذار سیاسی در سوریه و برکناری بشار اسد از قدرت هستند و اینکه آیا این درخواست به شکست مذاکرات انجامیده است پرداخت و گفت شما از یک گروه مخالف حرف می زنید اما آنها در واقعیات چندین گروه هستند. اگر همه این مخالفان به مخرج مشترک واحدی برسند آنگاه می توان گفت که این درخواست آنها قابل قابل قبول است . اما همه مخالفان این در خواست را قبول ندارند. 
از این گذشته وقتی برای مذاکرات شرط و شروط گذاشته می شود در واقع تحمیل غیر ممکن به هنر گفتگو و مذاکره است و این گونه تلاش ها و مذاکرات به طور اجتناب ناپذیری به شکست می انجامد. 

گزارشگر یورو نیوز از مذاکره کننده ارشد دولت سوریه در مذاکرات با گروههای مخالف سوری، پرسید منظور شما از اینکه می گویید مخالفان از خارج می آیند چیست ، می شود توضیح دهید؟

وی در پاسخ گفت:این وطن برای همه سوری هاست، نه من و نه هیچ کس دیگری حق ندارد بخشی از کشور را به کشور دیگری واگذار کند اما برخی از مخالفان تلاش می کنند با ایجاد یک منطقه حائل در شمال کشور،آب در آسیاب ترکیه بریزند. مخالفان وابسته به اخوان المسلمین نیز به نفع قطر در سوریه اقدام می کنند. ما از همان آغاز بحران بارها تکرار کرده ایم که دخالت خارجی در امور سوریه وجود دارد. وقایع بعدی گفته های ما را برای آنان که این موضوع را انکار می کردند، ثابت کرد. امروز گزارش های شورای امنیت همگی حاکی از آن است که انگلیس، فرانسه، آمریکا و همه کشورهایی که گرد آنها می چرخند در بحران سوریه نقش دارند.
 
گزارش های دیگر شورای امنیت نشان می دهد قاچاق سلاح از مرز اردن و ترکیه به داخل خاک سوریه صورت می گیرد. همچنین قاچاق سلاح از مبدا لیبی و از طریق لبنان تا خاک سوریه صورت می گیرد.
امروز دلایلی متقنی وجود دارد که نشان می دهد بدون هیچ تردیدی تروریسم با سرمنشاء خارجی در سوریه وجود دارد و از خارج از کشور نیز تامین مالی می شود. خارجی ها ورود تروریست ها به داخل سوریه را تسهیل می کنند. وجود هزاران تروریست چچنی در خاک سوریه نمونه بارز آن است.آیا چچنی هایی که در صفوف داعش و النصره علیه دولت سوریه می جنگند مخالفان ملی میانه رو هستند؟
اینها خارجی ها یا بهتر بگوییم مزدوران خارجی هستنند که با پول های کثیف کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خریداری شده اند. امروز حدود 80 هزار مزدور خارجی در صفوف داعش و النصره در سوریه می جنگند.

وی در ادامه به تفکر تکفیری پرداخت و گفت این تفکر به طور مستقیم به اندیشه وهابی های عربستان سعودی مرتبط است. به همین دلیل ما می گوییم که کشورهای حوزه خلیج فارس در ریختن خون مردم سوریه نقش دارند. زیرا آنها بستر لازم را برای این جریان که دیگر مسلمانان را کافر می داند فراهم کرده است.چون گردن زدن و قطع کردن دست افراد با شمشیر سنت وهابی عربستان سعودی است. وی خاطر نشان کرد ترکیه داعش را تامین مالی می کند و عربستان سعودی نیز جبهه النصره را تامین مالی می کند. 

بشار جعفری در پاسخ به سئوالی که آینده سوریه را چگونه تصور می کنید گفت:ما از اینکه کشوری مستقل هستیم و در سطح ملی تصمیم می گیریم به خود افتخار می کنیم. ما دخالت خارجی را رد می کنیم. تنها دشمن ما اسرائیل است. نه به این دلیل که صرفا اسرائیل است بلکه به این دلیل که سرزمین های عربی را اشغال کرده است.

وی درباره اروپا نیز گفت کشورهای این قاره باید در دخالت در سوریه پرهیز و تحریم های وضع شده علیه مردم سوریه را لغو کنند.همچینن کشورهای اروپایی باید سفارت هایشان را در دمشق بازگشایی کنند تا با جمع آوری اطلاعات از نزدیک با واقعیات سوریه آشنا شوند نه آنکه اطلاعات خود را از کشورهای حامی مخالفان دریافت کنند.همین امر باعث شده است آنها درباره سوریه اشتباهات راهبردی مرتکب شوند.
https://taghribnews.com/vdcgun9xzak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی