تاریخ انتشار۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲۵
کد مطلب : 188570
کمیسر عالی قضایی اتحادیه اروپا:

بیش از 6000 شهروند اروپایی تاکنون به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند

تنا-لندن
تحقیقات صورت گرفته در بریتانیا نشان مي دهد که میل به ماجراجویی، خستگی و نارضایتی از وضع زندگی و نداشتن چشم انداز روشن برای آینده ازجمله دلایلی است که باعث شده جوانان به تروریستهاي سوریه بپیوندند.
بیش از 6000 شهروند اروپایی تاکنون به گروه های تروریستی در سوریه پیوسته اند

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، خانم ورا ژروا کمیسر عالی قضایی اتحادیه اروپا درمصاحبه با روزنامه لوفيگارو چاپ لندن گفت: اطلاعات ما نشان می دهد در 4 سال گذشته و از زمان آغاز جنگ در سوريه دستکم 6000 شهروند اروپایی به گروههاي تروريست ملحق شده اند.
ژروا با توجيه محدودبودن امکانات برای ردیابی افراد ملحق شده به تروريستها گفت: برآورد ما از اين افراد بیش از 6000 نفر است و حالا هم زمان براي بازگرداندن آنها بسیار دیر است .
وي گفته اتحادیه اروپا باید به جای این موضوع بر روی علل فراتر از انگیزه های ساده دینی که باعث پیوستن شهروندانش به گروه های جهادی می شود تمرکز کند.

کمیسر عالی قضایی اتحادیه اروپا همچنین گفته براساس تحقیقات صورت گرفته در بریتانیا میل به ماجراجویی، خستگی از شرایط ، نارضایتی از وضعیت زندگی و نداشتن چشم انداز روشن درجامعه ازجمله دلایلی است که باعث شده تا افراد مایل به ترک کشور و خانواده های خود شوند و به گروه های تروریستی در سوریه بپیوندند.

نمودار آماری منتشر شده در روزنامه ایندیپندنت نشان می دهد که این افراد بيشتر از کشورهای فرانسه ،بریتانیا ، آلمان، دانمارک ،بلژیک ، سوئد ، نروژ ، سوئیس ، اسپانیا، هلند ، ایتالیا هستند که دراين ميان فرانسه با 1200 نفر و بریتانیا و آلمان هر یک با 600 نفر در ردیف اول تا سوم قرار دارند.

بنابراعلام منابع رسمی از آغاز درگیری ها در سوریه تاکنون بیش از 215 هزارنفر از مردم جان باخته میلیون ها نفر آواره و بی خانمان شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcgu79qzak97n4.rpra.html
مرجع : روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی