تاریخ انتشار۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 216479

علی عبدالله صالح: جنگ با عربستان هنوز شروع نشده است /

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات به نقل از علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن در واکنش به تجاوزهای پی در پی بمب افکن های عربستان به یمن نوشت: جنگ علیه عربستان هنوز شروع نشده است.
علی عبدالله صالح: جنگ با عربستان هنوز شروع نشده است /
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علی عبدالله صالح گفت: اگر مسیر مسالمت آمیز گفت وگو برای حل بحران یمن انتخاب نشود ما جنگ واقعی را آغاز خواهیم کرد.

وی چهار مرتبه این جمله را تکرار کرد که اگر سعودی ها راه مسالمت آمیز را برنگزینند ما جنگ واقعی را با سعودی ها و طرفداران آنها شروع خواهیم کرد.

صالح خطاب به سعودی ها گفت: آیا ما شما را تهدید کردیم؟، آیا ما امنیت و آرامش عربستان را به خطر انداختیم؟، بیایید گفت وگو کنیم.

رییس جمهور پیشین یمن با تهدید عربستان گفت: ما دیگر در نشست گفت وگوها شرکت نخواهیم کرد، مگر جنگ در یمن متوقف شود و در آن صورت هم، فقط با سعودی ها گفت وگو خواهیم کرد نه با فراری های مقیم عربستان(دولت مستعفی و فراری منصور هادی).

نشست های گفت وگوی یمنی تاکنون چندین مرتبه با عنوان صلح یمن در ژنو، بی ین سوئیس و عمان و با نظارت سازمان ملل برگزار شده که به دلیل کارشکنی دولت ریاض و زیاده خواهی دشمنان مردم یمن ناکام مانده است.

عربستان به همراه چند کشور عربی و با حمایت آمریکا از فروردین ماه سال جاری هجوم گسترده ای را عیله یمن و مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که در پی این تجاوز آشکار نظامی تاکنون 22 هزاران نفر شهید یا مجروح شده، میلیون ها یمنی آواره و تقریبا کشور یمن ویران شده است.

هدف اصلی نمایندگان انصارالله برای شرکت در مذاکرات، توقف جنگ و برقراری آتش بس و کمک به مردم بی گناه یمن بوده است اما ظاهراً حامیان دولت مستعفی و فراری یمن تلاش می کنند با جلب حمایت نماینده سازمان ملل، مانع از اجرایی شدن توافق هفت بندی نشست «مسقط» شوند.

اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن در حاشیه نشست هایی که میان هیات صنعا برگزار شد، نگرانی شدید خود را نسبت به نقض آتش بس شکننده در یمن از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ابراز کرد.
عربستان تاکنون سه بار آتش بس اعلام شده را نقض کرده است.
https://taghribnews.com/vdcgu39xyak9qt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی