تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : 216271

استقبال آیت الله اراکی از رئیس سازمان امور دیانت ترکیه/ آیت الله اراکی: وحدت مسلمین یک وظیفه شرعی و به مصلحت جهان اسلام است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وحدت مسلمین هم یک وظیفه شرعی است و هم اینکه مصلحت جهان اسلام از هر نظر وابسته به وحدت است.
استقبال آیت الله اراکی از رئیس سازمان امور دیانت ترکیه/ آیت الله اراکی: وحدت مسلمین یک وظیفه شرعی و به مصلحت جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه شنبه در مراسم استقبال از "محمدگورمز" رئیس سازمان امور دیانت ترکیه ضمن تشکر از حضور محمد گورمز در ایران، ابراز امیدواری کرد حضور وی در ایران منشأ برکات زیادی برای جامعه اسلامی باشد.
 
آیت الله اراکی افزود: متأسفانه امروز جامعه اسلامی دچار مشکلاتی است که برجسته ترین آن، مشکل تفرقه و جنگ های داخلی است و به نوعی همه مشکلات کنونی جهان اسلام از آن سرچشمه می گیرد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب ضمن تشکر از اقدامات رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در زمینه تقریب، اظهار داشت: اقدامات شما در زمینه وحدت جامعه اسلامی جای تقدیر و تشکر دارد بویژه مصاحبه ای که امروز با رسانه های ترکیه پیرامون وحدت انجام دادید که همه این ها نشان دهنده اندیشه وحدت گرای شما است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه ترکیه، کشور بزرگ و تأثیر گذاری در جهان اسلام است، اظهار داشت: امیدوار هستیم با عنایتی که جناب گورمز و رهبران سیاسی ترکیه به وحدت جهان اسلام دارند شاهد وضعیت بهتری در جهان اسلام باشیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وحدت مسلمین هم یک وظیفه شرعی است و هم اینکه مصلحت جهان اسلام از هر نظر وابسته به وحدت است.
 
وی افزود: ما معتقدیم اگر رهبران دینی ایران و ترکیه و همچنین رهبران سیاسی این دو کشور دست در دست هم بگذارند و برای ایجاد وحدت در جهان اسلام تلاش کنند می توانیم به نتایج بسیار خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
 
آیت الله اراکی در پایان ابراز امیدواری کرد سفر گورمز به ایران مقدمه همکاری جدی و بسیار تنگاتنگی در مسیر وحدت جهان اسلام باشد.
 
جلوگیری از نفوذ فتنه و تفرقه در جهان اسلام
"محمد گورمز" رئیس سازمان امور دیانت ترکیه که برای حضور در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی به ایران سفر کرده است، نیز در این دیدار ضمن تشکر از آیت الله اراکی و همراهانش برای استقبال از وی، اظهار داشت: اکنون آتش به خخانه امت اسلامی افتاده است بنابراین همه مسلمانان وظیفه دارند برای خاموش کردن این آتش کاری انجام دهند.
 
وی افزود: ما معتقدیم که همه مسلمین در کشورهای اسلامی از هر راهی که موجب نفوذ فتنه و تفرقه در جهان اسلام می شود، بپرهیزند.
 
گورمز تأکید کرد: ما باید قبل از هرچیزی تلاش کنیم تا جلوی خونریزی در جهان اسلام را بگیریم و این تنها هدفی است که من در سفرم به ایران آنرا دنبال می کنم.

لازم به ذکر است، محمد گورمز رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در صدر هیئتی بلند پایه جهت حضور در بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی شامگاه شنبه وارد فرودگاه مهر آباد تهران شد و مورد استقبال رسمی آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب قرار گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcgu39xqak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی