تاریخ انتشار۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 216776

بزرگترین چالش امت اسلام جریان تکفیر و خشونت گرایی است / باید کانال ارتباطی برای پیگیری امور وحدت بخش و مبارزه با افراطی گری راه اندازی شود

تنا- اختصاصی
مولوی نظیر احمد سلامی مبارزه فیزیکی و سخت افزاری و ایجاد جریان روشنگری و هدایت جوانان را از جمله وظایف علمای مسلمان برای رفع برداشتهای غلط و قرائتهای ناصحیح از دین معرفی کرد.
بزرگترین چالش امت اسلام جریان تکفیر و خشونت گرایی است / باید کانال ارتباطی برای پیگیری امور وحدت بخش و مبارزه با افراطی گری راه اندازی شود

مولوی نظیر احمد سلامی منتخب پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار تقریب (تنا) بزرگترین چالش پیش روی امت اسلام را جریان تکفیر و خشونت گرایی دانست.

این روحانی اهل سنت گفت : این بلیه مسلمانان عالم را رودر روی هم قرارداده و مسلمان به دست مسلمان کشته می شود. روزانه بسیاری از خانواده ها سرپرست خودشان را از دست می دهند و فرزندان یتیم شده و زنها بیوه می شوند. علاوه بر این تاسیسات بسیار مهم کشورهای اسلامی نیز بدست این نیروها تخریب می شود.

مولوی نظیر احمد سلامی با ارائه پیشنهادی برای همدلی کشورهای اسلامی برای مبارزه و مقابله با جریانات تکفیری گفت: باید در اسرع وقت بین ما این اتحاد و هم فکری و هم نظری برقرار شود و تحت خرد جمعی یک ساز و کار ویژه و واحد اتخاذ شود.


عضو مجلس خبرگان رهبری، مبارزه فیزیکی و سخت افزاری راه اول دانست و افزود: در مرحله دوم باید جریان روشنگری و هدایت گری راه بیفتد. باید سران ادیان و مذاهب دور هم جمع شوند و باهم ملاقات کنند تا برداشتهای غلط و قرائتهای ناصحیح شان از بین برود که در این میان رسانه ها نقش بسیار موثر و عمده ای دارند.

مولوی نظیر احمد سلامی تصریح کرد تقریبا همه اندیشمندان و علما به ویژه علمای پاکستان با ما صحبت کردند که شبکه ای را درباره آگاه سازی راه اندازی کنیم. اینکه از کجا باید شروع کنیم نیاز به بحث و نظر کارشناسی دارد. علما تابحال بصورت انفرادی در خطبه هایشان به این مساله پرداخته اند اما باید بصورت تشکل وارد بحث ها و حرکتهای اجتماعی شوند. تشکیل کانال های حزبی و گروهی بدهند.

وی با تاکید بر عملی کردن تئوری ها و نظریه های علمای مسلمان در زمینه وحدت امت اسلام افزود: در نشستهایی در کشورهای سوریه و هند پاکستان و ایران حضوری فعال داشتم و مشاهده کردم که هم اندیشی ها می تواند نتیجه بخش باشد ؛ درعین حال باید مباحث پیگیری و کانال ارتباطی برای پیگیری مصوبات راه اندازی شود .

 
https://taghribnews.com/vdcgu39x3ak9qu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی