تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 156674

تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی انتفاضه سوم فلسطینیان

راشا تودی با بیان اینکه تلاش های بین المللی برای تحریم و کاهش سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی را می توان انتفاضه جدید دانست اظهار داشت: این روزها کشورهای بیشتری به جمع تحریم کنندگان اسراییل پیوسته اند و این نشانه مقاومت در مقابل رفتار خصمانه اسراییل است
تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی انتفاضه سوم فلسطینیان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه تلویزیونی راشاتودی با انتشار گزارشی اعلام کرد: این روزها کشورهای زیادی به جمع تحریم کنندگان اسراییل پیوسته اند و این نشانه مقاومت در مقابل رفتار خصمانه اسراییل است. 

این شبکه افزود: مذاکرات صلح اسراییل و فلسطین بار دیگر به بن بست رسیده است و مردم منطقه نیز از این وضع خشمگین هستند. در گوشه و کنار، نجواهایی از انتفاضه و قیام دیگری در مقابل ظلم شنیده می شود. 

محمد تمیمی، ساکن منطقه نبی صالح در این باره می گوید: به اعتقاد ما، انتفاضه سوم راهکار مشکلات است، زیرا نه ما که دولت اسراییل با تانک ها و حملات خود به غزه، راهکار تشکیل دو کشور مستقل را نابود کرده است.

دایره تنش ها فقط به روابط فلسطین و اسراییل محدود نمی شود، بلکه جامعه بین الملل نیز به اسراییل پشت کرده است و "جنبش تحریم و کاهش سرمایه گذاری علیه اسراییل" با مشارکت اشخاص، شرکت ها، سازمان ها و حتی کشورها، جان تازه ای یافته است. 

عمر برغوثی، رهبر این جنبش می گوید: شرکت های اسراییلی فعال در شهرک سازی ها، فشارها را از جانب اروپا حس می‌کنند. آنها می دانند اغلب فروشگاه های اروپا، امروز حاضر نیستند کالاهای ساخت شهرک های یهودی نشین را عرضه کنند.

جنبش تحریمِ اسراییل گواهی برای آن است که انتفاضه فلسطینی ها لزوماً نباید خشونت آمیز باشد.  خبرنگاران، سیاستمداران، دانشگاهیان و صادرکنندگان کالا همه می توانند در انتفاضه جدید نقش آفرینی کنند.
 
برغوثی می گوید: این تصور، اشتباه است که انتفاضه را شیوه خشونت آمیزی برای مبارزه بدانیم. نخستین انتفاضه که باعث ورود این واژه به ادبیات بین المللی شد، تا حد زیادی جنبشی مردمی برای مقاومت با شیوه های غیر خشن محسوب می شد.
https://taghribnews.com/vdcgu39qtak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی