تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 200647
رئیس جمهور در دیدار وزرای خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا:

ارتقای توان اقتصادی برای تعامل با اقتصاد جهان/ از همه توان برای استقرار صلح و ثبات منطقه بهره می گیریم

رییس جمهوری گفت: بعد از توافق هسته ای بار سنگینی بر دوش ایران است و می خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات درمنطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه کن شود.
ارتقای توان اقتصادی برای تعامل با اقتصاد جهان/ از همه توان برای استقرار صلح و ثبات منطقه بهره می گیریم
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه و در دیدار «پائولوجنتیلونی» و «فدریکا گوئیدی» وزرای خارجه و توسعه اقتصادی ایتالیا این مطلب را بیان کرد.
 
رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های فراوان کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه ایتالیا برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران، افزود: انتقال سرمایه و فناوری به ایران و سپس صادرات مشترک به بازارهای منطقه، اولویت ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای اروپایی است.

روحانی با اشاره به جایگاه و سابقه روابط تاریخی دو کشور ایران و ایتالیا گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه همکاری های تهران و رم وجود ندارد و دو کشور می توانند در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و توریستی فصل نوینی از روابط مشترک را آغاز کنند.

رییس شورای عالی اقتصاد با بیان این که دولت و ملت ایران با ایستادگی در دورانی که تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران وضع شده بود، توانستند افتخار بیافرینند، اظهار داشت: در این دولت و در دوران تحریم توازن مطلوبی میان صادرات غیرنفتی با واردات به وجود آمد و این شرایط، توان اقتصادی امروز ما را برای تعامل با اقتصادهای دیگر بهتر از گذشته کرده است.

روحانی ادامه داد: امروز زمینه های فراوانی برای جذب سرمایه های خارجی در کشور به ویژه در عرصه های انرژی، بانک، بیمه، صنایع، حمل و نقل، بهداشت و سلامت وجود دارد و با توجه به بسترهای لازم به ویژه نیروی جوان تحصیلکرده و کارآمد، می توانیم از فضای پس از توافق به نفع طرفین و اتحادیه اروپا بهره برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توسعه همکاری ها به منظور تحکیم و تقویت ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد و گفت: مساله تروریسم و ناامنی بیماری مسری است که به یک منطقه خاص تعلق ندارد و برای جلوگیری از تسری آن باید در زمینه مقابله با افراط و خشونت تلاش کرد و نگذاشت که هیچ انسان بی گناهی فارغ از ملیت یا مذهب قربانی گروه های تروریستی شود.

رییس جمهوری ادامه داد: بعد از توافق هسته ای بار سنگینی که بر دوش ایران قرار دارد و ما می خواهیم از همه توان خود برای استقرار صلح و ثبات در منطقه بهره بگیریم و برای دستیابی به این مهم ضرورت دارد با همکاری جمعی تروریسم ریشه کن شود. چرا که نفع سیاسی و اقتصادی کشورها از یکسو و ایجاد آرامش روحی و روانی برای ملت ها در گرو این عزم همگانی است.

روحانی همچنین با تشکر از پیام دعوت رسمی نخست وزیر ایتالیا برای سفر به آن کشور، ابراز امیدواری کرد در فرصتی مناسب از کشور ایتالیا که دارای تمدن و فرهنگی باستانی است، دیدار کند.

«پائولوجنتیلونی» وزیر خارجه و «فدریکا گوئیدی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا روز گذشته وارد تهران شدند.

جنتیلونی شامگاه گذشته با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtz9xuak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی