تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : 232345

آغاز عملیات آزادسازی فلوجه / با بسته شدن مسیرهای تدارکاتی، تروریستها درمحاصره قرارگرفتند

با فرمان نخست وزیر عراق نیروهای مسلح عراق متشکل از بسیج مردمی، ارتش و عشایر، عملیات آزادسازی شهر «فلوجه» در استان «الانبار»را از چهار محور آغاز کردند.
آغاز عملیات آزادسازی فلوجه / با بسته شدن مسیرهای تدارکاتی، تروریستها درمحاصره قرارگرفتند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" گفت: به ملت عزیزمان اعلام می کنم پرچم عراق بر فراز سرزمین فلوجه برافراشته خواهد شد. امروز ما این پرچم های سیاه بیگانگان را که اقدام به اشغال این شهر کرده اند پاره می کنیم. وقت آزادسازی فلوجه فرا رسیده است و لحظه پیروزی قطعی نزدیک شده است و داعش چاره ای جز فرار ندارد.
 
وی افزود: ما عزم خود را جزم کرده ایم که پیروزی را رقم بزنیم. عراقی ها بر آن شده اند که برای تحقق این پیروزی با یکدیگر متحد شوند.
 
نخست وزیر عراق گفت: فلوجه به اهالی این شهر بازخواهد گشت همچنان که صدها روستا، شهر و منطقه به اهالی آن بازگشته است و از ستم و نیرنگ داعش نجات یافته اند.
 
فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: پیروزی در نبرد فلوجه هدیه مبارزان قهرمان به اهالی فلوجه، اهالی استان الانبار، تمامی آوارگان و تمامی عراقی هاست.
 
العبادی اظهار کرد: این هدیه از طرف این مبارزان قهرمان به تمامی عراقی هاست. مبارزانی که امشب و فردا برای بیرون راندن تروریست های داعش مبارزه می کنند. به برکت خداوند و کمک وی و با تکیه بر خداوند عملیات آزادسازی فلوجه را آغاز می کنیم. «وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ»(پیروزى جز از نزد خدا نیست)
 
قبل از اعلام شروع رسمی این عملیات ارتش عراق از ساکنان این شهر خواسته بود که از "مسیرهای امن" شهر را ترک کنند.
 
نیروهای عراقی مسیرهای تدارکاتی و کمک رسانی برای تروریست ها را بسته و آنان را محاصره کرده ‌اند.
 
شهر فلوجه در حدود ۶۰ کیلومتری غرب بغداد، اولین شهر عراق بود که در زمستان سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش در آمد و یکی از دو پایگاه باقی مانده این گروه در عراق است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgtx9xnak9ww4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی