تاریخ انتشار۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 233740

پیام ظریف و جابری انصاری به مناسبت درگذشت محمد علی کلی

وزیرامورخارجه و سخنگوی وزارت امورخارجه در پیامهای جداگانه به مناسبت درگذشت محمد علی کلی، از وی تقدیر و از او به عنوان مبارزی برای صلح و کرامت یاد کردند.
پیام ظریف و جابری انصاری به مناسبت درگذشت محمد علی کلی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد جواد ظریف" در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی "توئیتر" پیامی درباره درگذشت "محمد علی کلی"، بوکسور حرفه‌ای سنگین‌ وزن جهان منتشر کرد.

ظریف در پیام خود نوشت: قادر متعال، محمد علی بزرگترین (قهرمان) رینگ و مبارزه برای عدالت و کرامت و صلح را مشمول رحمت بی‌پایان خود  قرار دهد.

حسین جابری انصاری هم در پیامی درگذشت محمد علی کلی را تسلیت گفت و او را ندای وجدان بیدار انسانی در برابر تبعیض های گوناگون علیه انسان ها دانست.

درپیام سخنگوی وزارت خارجه آمده است: درگذشت محمدعلی را به خانواده و بستگان و علاقمندان وی و همه آزادگان جهان تسلیت می گویم. محمدعلی نه تنها یک قهرمان نام آور و کم نظیر در حوزه ورزش مشت زنی بود بلکه آنچه وی را سرآمد همه قهرمانان ورزشی کرده و نام او را جاودانه ساخته است، همان است که در فرهنگ و سنت ایرانی تحت عنوان مرام 'پهلوانی' شناخته می شود.  محمدعلی یکی از پیشگامان برابری نژادی و احقاق حقوق سیاه پوستان و ندای وجدان بیدار انسانی در برابر تبعیض های گوناگون علیه انسان ها به بهانه رنگ و قومیت و نژاد به شمار می آید. نام محمدعلی برای همیشه یادآور نفی امپریالیسم و سلطه جویی و جنگ افروزی خواهد بود. از خداوند قادر متعال برای آن مرحوم رحمت و آمرزش طلب می کنم. 


"محمد علی کلی" روز سوم ژوئن 2016، مصادف با 14 خرداد ماه سال 1395  پس از 32 سال تحمل بیماری پارکینسون، بر اثر مشکلات تنفسی در سن 74 سالگی در بیمارستان "اسکاتسدیل" آریزونا درگذشت.

وی یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است؛ محمد علی کلی پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.
https://taghribnews.com/vdcgtw9xzak9wu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی