تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۲
کد مطلب : 203644

انتقاد پوتين از تلاش برخي کشورها براي حفظ سلطه بر ديگران

رئيس جمهوري روسيه: روند شکل گيري نظام جهاني چند قطبي همراه با افزايش تنش‌ها در دو سطح منطقه‌اي و جهاني است و از برجسته‌ترين دلايل آن ضعيف بودن تلاش‌ها براي دستيابي به راه حل‌هاي ميانه است. ب
انتقاد پوتين از تلاش برخي کشورها براي حفظ سلطه  بر ديگران

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) ولاديمير پوتين پيش از سفر به چين درمصاحبه با خبرگزاري ايتارتاس روسيه و شينهوا چين گفت: تناقض‌هاي تمدني و ديني راه‌حل‌هاي کارآمدي را نمي‌يابند، اما اقتصاد جهاني نتوانسته است وارد مرحله پيشرفت با ثبات شود. 

پوتين افزود: از مشکلات اصلي که جهان ما امروزه با آن مواجه است، تلاش برخي از کشورها جهت حفظ سلطه ‌شان در مسائل جهاني به هر قيمتي است. اين کشورها پايبندي خود را به اصول دمکراسي و حاکميت قانون و حقوق بشر در داخل مرزهايشان اعلام مي‌کنند، اما در عرصه بين الملل اين اصول را ناديده مي‌گيرند و در نتيجه در عرصه عمل، اصل برابري ميان کشورها را که در منشور سازمان ملل ثبت شده است، رد مي‌کنند.

پوتين گفت: در اين اوضاع سخت،‌ همکاري روسيه و چين اهميت ويژه‌اي را براي حفظ ثبات و امنيت منطقه‌اي و بين المللي و تحکيم آن و جستجوي پاسخ‌هايي کارآمد به چالش‌هاي جهاني به دست مي‌آورد. روابط ميان روسيه و چين به بالاترين سطح خود در تاريخ رسيده است و اين روابط به تحکيم خود ادامه مي‌دهد.

رئيس جمهوري روسيه همچنين تصريح کرد: همکاري روسيه و چين نقش چشم‌گيري درحل و فصل مشکلاتي چون انتقال سلاح‌هاي شيميايي از سوريه و دست يابي به توافقي بين قدرت‌هاي جهاني و ايران درخصوص برنامه‌هاي هسته‌اي تهران ايفا کرد.

https://taghribnews.com/vdcgtw9xtak9z34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی