تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 193042

تجمع مخالفان دیوید کامرون همزمان با سخنرانی ملکه در پارلمان

تنا-لندن
جامعه انگلیس با سیاست های بی مورد ریاضت اقتصادی دچار رنج ومشکلات شده است و در این مدت سرمایه های سرمایه داران بزرگ دو برابر شده در حالی که آنها فقط 25% رای مردم را در اختیار دارند و در مقابل 75% جامعه مخالف این سیاستها هستند.
تجمع مخالفان دیوید کامرون همزمان با سخنرانی ملکه در پارلمان

 همزمان با سخنرانی رسمی ملکه الیزابت در پارلمان به مناسبت آغاز به کار پارلمان و تعیین خطی مشی برنامه های دولت جدید ،مخالفان سیاست های دولت محافظه کار انگلیس در مقابل دفتر نخست وزیر تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن عصرچهارشنبه ملکه انگلیس به محل پارلمان رفت تا ضمن افتتاح مجلس جدید، خط مشی و سیاست های دولت ،برای پنج سال آینده را اعلام کند. در همین حال گروه بزرگی از مخالفان سیاست های دولت محافظه کار در مقابل دفتر نخست وزیر اجتماع کردند.

 این تجمع که به دعوت مجمع ملی مخالفان سیاست ریاضت اقتصادی انگلیس برگزار شده بود از میدان ترافالگار آغاز شد و سپس جمعیت به سوی دفتر نخست وزیر حرکت کرد.هنگامی که جمعیت تظاهر کننده به خیابان وایت هال محل دفتر نخست وزیر انگلیس رسید با صدها پلیس و اعضای گارد ضد شورش مواجه شد .

تجمع کنندگان که از اقشار مختلف مردم بویژه جوانان ودانشجویان بودند با دیدن پلیس یکصدا فریاد می زدند "دولت محافظه کار باید برود".این تجمع که ابتدا قرار بود فقط مقابل دفتر نخست وزیر انجام شود اما دامنه آن با شکستن صف پلیس و گارد ضد شورش به سمت پارلمان و محل سخنرانی ملکه کشیده شد .فشار جمعیت تظاهر کننده آنچنان زیاد بود که پلیس امکان کنترل جمعیت را از دست داد ودر بعضی موارد به درگیری های فیزیکی منجر شد .
جمعیت تظاهر کننده با رسیدن به مقابل پارلمان در حالی که می دانستند دیوید کامرون در حال تحویل گرفتن برنامه های اجرایی خود برای پنج سال آینده از دست ملکه است،با فریادی ناشی از عصبانیت شعار می دادند "دولت محافظه کار مساوی است با تروریسم"
درهمین حال مقابل دفتر نخست وزیر نیز شمار زیادی از شخصیتهای سیاسی ،صلح طلبان وفعالان اجتماعی از جمله  کیت هادسون رئیس سازمان مبارزه با سلاح های اتمی انگلیس ،ناتالی بنت رئیس حزب سبز انگلیس و سام  فایربرین دبیر مجمع ملی مخالفت با ریاضت های اقتصادی و لیندزی کی رئیس ائتلاف جنگ را متوقف کنید برای جمعیت تجمع کننده سخنرانی کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم به سیاست های ریاضت اقتصادی وکاهش رفاه عمومی ، ونیز سیاست های ضد مهاجرتی دولت محافظه کار دیوید کامرون به شدت اعتراض کردند آنان همچنین سیاست های دولت در کاهش حمایت از بخش مسکن و آموزش و روند افزایش مدارس ومراکز آموزشی آزاد و عدم رعایت حقوق بشر را محکوم کردند.
سام فایربرین دبیر مجمع ملی مبارزه با سیاست های ریاضت اقتصادی در این مراسم گفت :جامعه انگلیس با سیاست های بی مورد ریاضت اقتصادی دچار رنج و مشکلات شده است و دراین مدت سرمایه های سرمایه داران بزرگ دو برابر شده در حالی که آنها فقط 25% رای مردم را در اختیار دارند و در مقابل 75% جامعه مخالف این سیاست ها هستند .
وی تاکید کرد که دولت حقی برای ادامه این روند ندارد وما بزودی مخالفت بزرگ خود را با این سیاست ها به نمایش خواهیم گذاشت.
به نظر میرسد اشاره وی به تظاهرات بزرگ وگسترده ای باشد که قرار است کمتر از یکماه دیگر در لندن علیه سیاست های دولت محافظه کار برگزار شود .مخالفان می گویند انتظار می رود صدها هزار نفر در این راهپیمایی سراسری شرکت کنند.

لیندزی کی از ائتلاف جنگ را متوقف کنید گفت :بریتانیا بزرگترین ارتش و نیروی نظامی در اروپا را دارد چرا ما نباید بزرگترین سیستم آموزشی اروپا را داشته باشیم.
تونی بلر بنای جنگ درخاور میانه را گذاشت واین دولت نیز همچنان سیاست های جنگی را در صدر برنامه های خود دارد .دولت بریتانیا با راه اندازی جنگ در جهان سرمایه های ملی و پول مالیات دهندگان این کشور را صرف برنامه های نظامی خود می کند در حالی که مردم آواره و پناهندگان از جنگ های خاورمیانه برای فرار از ناامنی در مسیر دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند.

کیت هادسون رهبر سازمان مبارزه با سلاح های هسته ای نیز با یادآوری برنامه های نظامی دولت کامرون گفت :دولت برای نوسازی سیستم زیردریایی های هسته ای بریتانیا 100 میلیارد پوند بودجه درنظر گرفته و این یعنی کاستن از بودجه رفاهی این مردم در بخش های مسکن ،بهداشت،آموزش واشتغال.

خانم ناتالی بنت رئیس حزب سبز بریتانیا هم گفت : در حالی که 1.8 میلیون نفر از مردم در انتظار دریافت کمک هزینه مسکن هستند دولت برنامه نظامی خود را گسترش می دهد و با در پیش گرفتن سیاست ریاضت اقتصادی فشار بزرگی به اقشار ضعیف جامعه وارد می کند.
جان ریس از فعالان سیاسی وهوادار صلح هم در سخنانی با انتقاد از سیاست های دولت محافظه کار تاکید کرد تجمع امروز پیامی است برای دولت که این مخالفت ها ،راهپیمایی ها واعتراض ها واعتصاب ها همچنان ادامه خواهد داشت تا دولت از مسیری که در پیش گرفته است برگردد.

در پايان این مراسم هم درحالی که سخنرانی ملکه انگلیس در پارلمان به پایان رسیده بود چند تن از نمایندگان مخالف دولت نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوستند .
ازجمله جرمی کوربین نماینده پر سابقه از حزب کارگر و ریچارد بورگن نماینده تازه انتخاب شده از شهر لیدز انگلیس .این نمایندگان نیز با تشریح برنامه های دولت در جهت ادامه سیاست ریاضت اقتصادی ،مخالفت خود را با برنامه های دولت دیوید کامرون وتیم اقتصادی او اعلام کردند وافزودند مردم باید همواره به مخالفت های خیابانی خود ادامه دهند تا دولت ناگزیر به تغییر سیاست های خود گردد. در  این مراسم همه سخنرانان بر شرکت گسترده مردم در راهپیمایی بزرگ وسراسری ماه آینده در لندن تاکید کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcgtw9qxak9yz4.rpra.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی