تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 297849
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(169)

توحید و قرآن اساس وحدت ماست

رییس سابق سازمان دیانت ترکیه:نقش ایران و رهبریت آن در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی و تاکید بر اشتراکات اسلامی دستاورد بزرگی است .
توحید و قرآن اساس وحدت ماست
محمد گورمز در مصاحبه با خبرگزاری تقریب در حاشیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت : اسلام راه مستقیم است و نه یک منزلگاه و باید همگی در این راه مستقیم حرکت کنیم . ما مسلمانان همگی بر توحید ، قرآن و سنت رسول اکرم اشتراک نظر داریم .

وی تاکید کزد : نباید خودمان را بر فرعیات درگیر کنیم . توحید و قرآن اساس وحدت ماست . وی اذعان کرد میتوان از این کنفرانس با نقشه راهی خارج شد که در نهایت می تواند به تحقق وحدت اسلامی میان مسلمانان کمک کند . 

محمد گورمز برای رفع اختلاف و دو دستگی میان مسلمانان و استحکام وحدت اسلامی، بر تکیه بر مشترکات اسلامی تاکید کرد و گفت: مشکلات جهان اسلام در شبهات و اختلافات فکری خلاصه می شود ماحصل این اختلافات و دامن زدن به آن، همین جنگها و خونریزی هایی است که امروزه در کشورهای اسلامی در سطح منطقه شاهد هستیم .

وی اهمیت برگزاری چنین کنفرانسهایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت : نقش ایران و رهبری آن در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی  و تاکید بر اشتراکات اسلامی  دستاورد بزرگی است. برگزاری سالیانه کنفرانس و مطرح کردن مشکلات جهان اسلام و ارائه راه حل جامع سطح همکاری های منطقه ای را گسترش می دهد . 

 
https://taghribnews.com/vdcgtu9xyak9y74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی