تاریخ انتشار۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 167140

اغاز به کار نهمین دور گفت‌وگوی اسلامی ـ‌ مسیحی

جمهوری اسلامی ایران نهادی برای مقابله با خشونت گرایی دینی است و سیاست دولت در داخل کشور دعوت همه اقلیت های دینی به همزیستی مسالمت جویانه و زندگی قانونی و منطقی و دینی است .
اغاز به کار  نهمین دور گفت‌وگوی اسلامی ـ‌ مسیحی
 نهمین دور گفت‌وگوی اسلامی ـ‌ مسیحی بین مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارتدکس روسیه، صبح امروز در حسینیه الزهرا(س) آغاز شد. 

حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت ها  در مراسم افتتاحیه گفت: دولت با هرگونه تبشیر و فعالیتی که سایر ادیان را به صورت تحریک آمیز دعوت کند ، مخالف است. یونسی با اشاره به آیه ای از قرآن به ابزار دعوت اشاره کرد و گفت: حکمت و موعظه از مهمترین سازوکارهای دعوت بوده و براساس منطق قرآن موعظه حسنه عبارت است از نصیحت و اندرزی که به دور از اکراه، اغفال و نیرنگ است.
یونسی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران نهادی برای مقابله با خشونت گرایی دینی است و سیاست دولت در داخل کشور دعوت همه اقلیت های دینی به همزیستی مسالمت جویانه و زندگی قانونی و منطقی و دینی است که به بهترین وجه رعایت می شود.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقلیت های دینی افزود: دولت با الهام از آموزه های دینی باور دارد که پیام اجتماعی همه ادیان عبارت است از آزادی، عدالت و اخلاق است و روح حرکت های همه پیامبران آسمانی اخلاص است.

نهمین دور گفت وگوی دینی مرکز گفت وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارتدوکس با موضوع اهمیت و راه های تقویت همکاری و تفاهم بین اسلام و مسیحیت ارتدوکس تا فردا با برگزاری کارگاه های علمی در سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه خواهد داشت.

افراط‌‌گرایی و راه‌های مبارزه با آن، اقلیت‌های دینی و ضرورت همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان از جمله موضوعات نشست‌های این دور گفتگوها تعیین شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcgtu9qzak93q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی