تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 234640

ترس و نگرانی غرب از کودکان داعشی

به عقیده کارشناسان غربی، کودکانی که به صفوف گروه تروریستی داعش پیوسته اند، تهدیدی برای کشورهای خود به شمار می آیند.
ترس و نگرانی غرب از کودکان داعشی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان غربی درباره صدها کودک غربی که به صفوف گروه تروریستی داعش پیوسته، ابراز نگرانی کرده اند و آنها را تهدیدی برای کشورهای خود می دانند.
 
در شرایطی که گروه تکفیری تروریستی داعش پی در پی با شکست مواجه می شود و مناطق تحت کنترل خود را در کشورهای منطقه از دست می دهد، اختلاف ها و جدایی عناصر خارجی از این گروه بیشتر شده است و این عناصر به کشورهای خود باز می گردند.
 
بسیاری از این عناصر با همسران و کودکان خود به کشورهای تحت سلطه گروه تروریستی داعش وارد شده اند و حتی برخی از آنها در این کشورها ازدواج کرده اند و این کودکان در این مناطق زاده شده اند.
 بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، هم اکنون 400 کودک از این طریق در مناطق تحت کنترل داعش حضور دارند.
 
'پاتریک کالفار' رئیس سازمان اطلاعات فرانسه در جلسه پارلمان این کشور اعلام کرد که دو سوم کودکان(داعشی) با والدین خود به این کشورها مهاجرت کرده اند و یک سوم کمتر از چهارسال هستند که در این کشورها متولد شده اند.
 
وی افزود: این کودکان در میان داعش رشد یافته و آموزش داده شده اند و حتی بسیاری از آنها در فیلمهای ضبط شده  داعش، لباس این گروه را به تن کرده اند؛ لذا می توانند از لحاظ امنیتی خطر بزرگی محسوب شوند.
 کالفار بر ضرورت توجه و اهمیت به این کودکان، زمانی که به کشورهای خود باز می گردند، تاکید کرد.
 
براساس این گزارش، کودکانی که در کنار گروه تروریستی داعش زندگی کرده اند با کاربرد انواع سلاح، تمرین های نظامی و افکار افراط گرایانه آشنا شده اند و شاهد عملیات سربریدن و اعدام ها به دست کودکان در سنین کم بوده اند.
 
'روب برتولی' رئیس سازمان اطلاعات هلند نیز در نشستی خبری اعلام کرد که مسئولان هلندی 70 کودک را که به عراق و سوریه مسافرت کردند، شناسایی کرده اند.
 
پیشتر فاش شده بود که حتی کودکان 9 ساله نیز جذب داعش شده اند و آموزشهای رزمی می بینند.
 
روزنامه «آ.ب.ث» اسپانیا نیز در گزارشی نوشت: داعش، شستشوی مغزی کودکان را برای تبدیل آنها به ماشین های کشتار از کلاسهای درس آغاز می کند و آن را در خیابانها و سنگرها، تحت کنترل خود ادامه می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcgtt9xzak9w34.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی