تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 221644
هنیه:

از حل مشکل گذرگاه رفح استقبال می کنیم

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که جنبش متبوعش از هر طرح و راهکاری که منجر به حل یا کاهش بحران گذرگاه زمینی رفح شود، استقبال می کند.
از حل مشکل گذرگاه رفح استقبال می کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اسماعیل هنیه امروز در نشست دستاوردهای پلیس در سال 2015 در غزه با تاکید بر اینکه سرویس های امنیتی مسئول تامین امنیت مرزها، گذرگاهها و امنیت ملی مصر هستند افزود: حماس هیچگونه نقش یا فعالیت نظامی در سینا و بخش مصری رفح ندارد.
 
دولت مصر صبح امروز اقدام به بازگشایی گذرگاه زمینی رفح به روی مسافران فلسطینی کرد. این گذرگاه امروز و فردا است.
 
هنیه اظهارداشت: اوضاع داخلی فلسطین مستلزم تحقق وحدت ملی و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی است و ملت فلسطین باید از یک نظام سیاسی و دولتی واحد برخوردار باشد و در راس همه این امور، حمایت از مقاومت مردمی و مسلحانه قرار داشته باشد.
 
وی در ادامه با تقدیر از نقش سرویس های امنیتی غزه در تامین امنیت این منطقه، افزود که تجربه پلیس و نیروهای امنیتی در پرتو دولت مابعد انتخابات دهم و تحولات پس از آن بیانگر این است که نیروهای پلیس غزه از دکترین امنیتی مشخصی پیروی می کنند.
 
نخست وزیر دولت سابق فلسطین درغزه خاطر نشان کرد که پلیس چتری امنیتی برای تمامی شهروندان فلسطینی در غزه و حامی و پشتیبان مقاومت در هرگونه جنگ و درگیری با دشمن صهیونیستی است و امروز بیش از هر وقت دیگری نیازمند حمایتهای مردمی است، زیرا غزه وارد دهمین سال محاصره شده و این مساله تاثیرات مخربی بر منطقه داشته است.
 
هنیه از دولت مصر هم خواست هرچه سریع تر 4 جوان فلسطینی را که شش ماه قبل در این کشور ربوده شدند آزاد کند.
 وی تصریح کرد: این جوانان درخاک مصر ربوده شده اند بنابراین مسئولیت آزادی آنان بر عهده دولت این کشور است و ما امیدواریم که دولت مصر در اسرع وقت راه حلی برای این مساله بیابد.
 
https://taghribnews.com/vdcgtq9xtak9x34.rpra.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی