تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 258446

برگزاری همایش جوانان عراقی در بصره

اولین نشست جوانان عراقی با مشارکت سازمان ملل (یونامی) و همکاری جمعیت امل عراق در شهر بصره برگزار شد.
برگزاری همایش جوانان عراقی در بصره
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اولین نشست جوانان عراقی با عنوان "عراق... جوانان و همزیستی" دیروز با هدف معرفی نقش نسل جوان در حمایت از آشتی و همزیستی در عراق و بررسی نقش جوانان عراقی در ترسیم راه برای همزیستی مسالمت آمیز، در بصره برگزار شد.
 
در این نشست که با حضور 120 شرکت کننده در گروه های سنی 18 تا 35 سال از استان های بصره، میسان، ذی قار، المثنی و همچنین معاون نماینده ویژه سازمان ملل در عراق برگزار شد، به فعالیت های استان های دیگر عراق به منظور اهمیت دادن به نقش جوانان در آینده این کشور در مرحله پس از نابودی گروه تروریستی داعش پرداخته شد.
 
"جرجی بوستن" معاون نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در این همایش گفت: آشتی ملی در عراق بدون جوانان که بزرگترین قشر جامعه این کشور است، ناقص خواهد بود زیرا آنها نقش اساسی در آشتی و همزیستی دارند و بدون آنها ثباتی که عراق و سازمان ملل آرزوی آن را دارد، ناقص خواهد ماند.
 
وی ابراز اطمینان کرد که بحث های این نشست درباره مسائل اصلی منجر به تقویت گفت وگو و آشتی میان همه عراقی ها و ارائه نتایج عملی و ملموس در استان های صلاح الدین، اربیل، نجف، دیاله، کرکوک، سلیمانیه و بغداد شود.
 
در این نشست همچنین بر تقویت موسسات دولتی، کنترل سلاح، ایجاد روحیه تسامح (چشم پوشی) در جامعه عراق از طریق اصلاح روش های مطالعاتی تاکید شد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgt79x3ak9nt4.rpra.html
مرجع : الیوم السابع
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی