تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 266744

زخمی شدن ده ها فلسطینی در جریان سرکوب تظاهرات های کرانه باختری/خالد مشعل: به زودی دشمن صهیونیستی را مجبور به آزادی اسرایمان می کنیم

نظامیان رژیم صهیونیستی، تظاهراتهای فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری و در همبستگی با اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی را سرکوب کردند که طی آن دست کم 60 فلسطینی به ضرب گلوله زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.
زخمی شدن ده ها فلسطینی در جریان سرکوب تظاهرات های کرانه باختری/خالد مشعل: به زودی دشمن صهیونیستی را مجبور به آزادی اسرایمان می کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیته حمایت از اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی و جریان های ملی و اسلامی فلسطینی با صدور فراخوان هایی، عموم فلسطینیان را به شرکت در این تظاهرات ها دعوت کرده بودند.
 
این تظاهرات ها پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف کرانه باختری از جمله نابلس، قلقیلیه، رام الله، قدس و بیت لحم برگزار شد و صدها فلسطینی از جمله شماری از فعالان خارجی حامی فلسطین در آن مشارکت داشتند.

خبر دیگر اینکه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد: طولی نمی کشد که دشمن صهیونیستی را به پرداخت بها و آزادی اسرایمان از زندان های صهیونیستی مجبور می سازیم.

"خالد مشعل" روز گذشته با ایراد نطقی از طریق شبکه ماهواره ای قدس خطاب به اسرای فلسطینی گفت:همان طوری که در گذشته در زمینه آزادی اسرای مرد و زن فلسطینی از زندان های صهیونیستی نقش داشتیم، طولی نمی کشد که رژیم صهیونیستی را به آزادی اسرای مان مجبور می سازیم.

وی ادامه داد: آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اشغالگر قدس یک خواست ملی مهم به شمار می رود؛   اسرای فلسطینی به منظور نیل به آزادی و کرامت دست به اعتصاب غذا زده اند، کرامت آنان در پهنه گیتی جاودان است و آزادی آنان یک خواست است که برای تحقق آن، همه ما دست به کار شده ایم و تلاش می کنیم و با امت خویش همصدا و هم آوا گشته ایم تا پیام آنان را به گوش تمامی جهانیان برسانیم، ما به خاطر آنان دست به هر کار ناممکن و محالی می زنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد:مسأله اسرای فلسطینی همواره موجب وحدت ما شده است، دیری نمی پاید که آنان از زندان های اسرائیلی آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان باز می گردند.

مشعل همچنین اظهار داشت: این اسرا برای ملت و میهن فلسطین رشادتها می آفرینند و ایثارگری ها و جانفشانی ها می کنند، شهدا و اسرا و مبارزان همیشه در صحنه،  همواره در صدر افرادی قرار دارند که به وجود آنان افتخار می کنیم.

وی تأکید کرد: ما به ملت پایدار خود در داخل و خارج فلسطین افتخار می کنیم، ملتی که برای احقاق حقوق ملی خود و رهایی سرزمینش عزم خود را جزم کرده و بر آن پافشاری می کند.

خالد مشعل ادامه داد: اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس، حامل پیامی به جهانیان است تا به یاد آنان باشند؛ فلسطینیان همواره به یاد اسرا هستند و نیاز به یادآوری ندارند، این اعتصاب ها موجب می شود که آنان همواره در قبال اسرا احساس کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: اسرا بهار جوانی خود را در پشت میله های زندان های اسرائیلی گذاشته اند و ملت فلسطین نیز باید برای تضمین آزادیشان از گرانمایه ترین سرمایه های خود بگذرد.

وی تأکید کرد که شهدای فلسطینی از جانشان گذشتند، اسرای فلسطینی نیز آزادیشان را وقف کردند، ما نیز وظیفه داریم برای آزادی این اسرا گرانمایه ترین و با ارزش ترین سرمایه های خود را در طبق اخلاص بگذاریم، این یک وظیفه و مسئولیت دینی، برادری، ملی، شرعی و انسانی است.

 
https://taghribnews.com/vdcgt39xtak93u4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی