تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 266348
آیت الله اراکی در بیست وششمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان:

وحدت، نشان دهنده پیروی از رسول اکرم(ص) است/ سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین فرصت های رشد و جهش فرهنگی و اقتصادی کشور

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: تمام مسلمانان امروز می دانند که هدف آمریکا و انگلیس ایجاد تفرقه و درگیری های مذهبی در میان امت اسلام است.
وحدت، نشان دهنده پیروی از رسول اکرم(ص) است/ سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین فرصت های رشد و جهش فرهنگی و اقتصادی کشور
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب روز سه شنبه طی سخنانی در بیست وششمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان با بیان اینکه پیروی از رسول اکرم(ص) به معنای وحدت، برادری و اخوت است، اظهار داشت: جامعه ای می تواند ادعای پیروی از رسول خدا(ص) کند که جامعه ای برادر، یکپارچه و یکدل باشد.
 
وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً لَسْتَ مِنْهُمْ فِی شَیْ ءٍ إِنَّما أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَفْعَلُونَ» اظهار داشت: در این آیه قرآن کریم به صراحت اعلام می کند اگر جامعه اسلامی دچار پراکندگی، چند دستگی و تفرقه شد پیوندی با رسول اکرم(ص) ندارد لذا علامت پیروی از رسول اکرم(ص) این است که جامعه متحد باشد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه نخستین مرحله وحدت جامعه اسلامی میثاق است، اظهار داشت: مسلم با گفتن شهادتین میثاقی با خدا و رسول خدا می بندد که که نخستین گام وحدت و مقدمه ای برای وحدت حقیقی است.
 
وی افزود: در قرآن کریم به دو نوع اسلام اشاره شده است یکی اسلام اعرابی و دیگری اسلام ابراهیمی؛ اسلام اعرابی اقرار زبانی اسلام است اما اسلام ابراهیمی همانی است که خداوند متعال در سوره صافات به آن اشاره کرده است « فَلَمَّا أَسْلَما وَ تَلَّهُ لِلْجَبِينِ وَ نادَيْناهُ أَنْ يا إِبْراهِيمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيا إِنَّا كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ»؛ جامعه ای که یکدل و یک دست است آن جامعه؛ جامعه اسلام ابراهیمی است یعنی هر مسلمان با غم مسلمان دیگر غمگین می شود و با رنج مسلمان دیگر رنج می برد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: آنهایی که دوست دارند جامعه اسلامی درگیر جنگ، درگیری و افتراق باشد اسلام آنها اسلام اعرابی است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز وحدت ایران مبتنی بر اسلام ابراهیمی است، تأکید کرد: جامعه اسلامی ایران جامعه واحدی است چون مبتنی بر سمعنا و اطعنا است و روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید همه ملت در این پیروزی سهیم بودند.
 
وی اظهار داشت: گروههایی که امروز دعوت به تفرقه می کنند از پیروان اسلام اعرابی اند که مقام معظم رهبری از آنها به اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی تعبیر کرده اند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: استکبار جهانی در تلاش است تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند بر این اساس اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را در جامعه اسلامی به وجود آورده است.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: امروز کسانی که با نام تشیع به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند و همچنین کسانی که با نام اهل سنت به شیعیان اهانت می کنند اینها نه شیعه اند و نه سنی بلکه اینها کسانی اند که از سیاست های استکبار پیروی می کنند.
 
وی افزود: شبکه های ماهواره ای که به نام اهل سنت به شیعیان اهانت می کنند و شبکه های ماهواره ای که به  نام تشیع به اهل سنت اهانت می کنند همه این شبکه ها از سوی عربستان سعودی تأمین مالی می شوند تا بدین وسیله در جهان اسلام ایجاد تفرقه و تنش کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: تمام مسلمانان امروز می دانند که هدف آمریکا و انگلیس ایجاد تفرقه و درگیری های مذهبی در میان امت اسلام است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: براساس اعتراف مقامات دولتی آمریکا داعش و القاعده را خودشان در جامعه اسلامی با هدف ایجاد تفرقه و اختلاف به وجود آوردند.
 
وی گفت: اهل سنت ایران یک فرصت بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است و از این فرصت می توان برای برقراری ارتباط با جامعه اسلامی بهره گرفت.
 
آیت الله اراکی با اشاره به برخی ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مهمترین فرصت های رشد و جهش فرهنگی و اقتصادی کشور به شمار می آید.
 
وی در پایان تأکید کرد: سیستان و بلوچستان شاهراه عبور اسلام از ایران به آسیا است و ما می توانیم از این شاهراه برای عبور فرهنگ اسلامی بهره ببریم.
https://taghribnews.com/vdcgt39x7ak93w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی