>> همایش علمای شیعه و سنی در بجنورد برگزار شد اتحاد علمای اسلام علیه گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش ضروری و واجب است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 166141

همایش علمای شیعه و سنی در بجنورد برگزار شد/ اتحاد علمای اسلام علیه گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش ضروری و واجب است

همایش علمای شیعه و سنی استان های شمال شرق کشور روز چهارشنبه با حضور آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن همایش دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد.
همایش علمای شیعه و سنی در بجنورد برگزار شد/ اتحاد علمای اسلام علیه گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش ضروری و واجب است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب (تنا) از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی قائم مقام ولی فقیه در استان خراسان شمالی طی سخنانی در این همایش گفت: همه مردم با هرنوع مذهبی که دارند در سراسر کشور و همچنین استان خراسان شمالی در کمال آرامش کنار یکدیگر زندگی می کنند و تفرقه ای میانشان وجود ندارد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: مردم کشور در مقابله با دشمنان مشترکی که دین و کشور را تهدید می کنند استقامت بی حد و مرزی دارند که اجازه عملیاتی شدن اهداف دشمن در کشور را به آنان نمی دهد.

وی با بیان اینکه باید با افزایش بصیرت خود دشمنان خود را بیش از پیش بشناسیم افزود: عده ای جز تفرقه افکنی و مقاومت در برابر حق کاری انجام نمی دهند و هدف آنان نابودی اسلام است.

امام جمعه بجنورد، تقوا و پایداری را از عناصر پابرجاماندن اسلام اعلام کرد و گفت: اگر تقوا و پایداری توسط مسلمانان حفظ شود مکر و حیله دشمنان کارساز نمی شود.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: پایداری و مقاومت مردم غزه بود که منجر به عدم شکست این مردم و همچنین عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی شد.

"محمد رحیم نوروزیان" معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این همایش با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این آئین اظهار کرد: دشمن هیچگاه بیکار نبوده و همیشه درحال تدوین برنامه هایی برای براندازی اسلام بوده است.

نوروزیان با اعلام اینکه دین باطل یهود در گذشته در فرهنگ اروپایی نماد یک قوم منفی بوده است گفت: اما آنان با فعالیت های خود تا حدودی توانسته اند ذهنیت مردم به خود را در جهت مثبت تغییر داده و هم اکنون تلاش دارند اسلام را مورد تهاجم خود قرار دهند.

در ادامه این همایش، "حاج گلدی آخوند کمالی" مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت نیزبا بیان اینکه مهم ترین مسئله جهان اسلام موضوع وحدت و بیداری اسلامی است افزود: وحدت و اتحاد جهان اسلام خطر بزرگی برای دشمنان قسم خورده اسلام محسوب می شود.

وی تصریح کرد: برای عملی کردن وحدت اسلامی در شرایط کنونی، اتحاد علمای اسلام علیه گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش ضروری و واجب است چراکه استکبار جهانی حوادثی را که در کشورهای اسلامی به صورت طبیعی و غیر طبیعی رخ می دهد به نفع خودش جلوه داده و از ایجاد دو دستگی میان مسلمانان نهایت استفاده را می برد.

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی شهرستان راز و جرگلان افزود: ما اهل سنت خراسان شمالی اهل یک قبله هستیم و با برادران تشیع وحدت و اتحاد محکمی داریم و هیچ اختلافی میان ما نیست و هدف ما از شرکت در این همایش این است که به استکبار جهانی و جیره خوارانش ثابت کنیم که ما هرگونه جنایت و فتنه های ترورستی گروه های داعش را محکوم می کنیم.

گفتنی است در پایان این همایش بیانیه ای نیز جهت محکوم نمودن اقدامات تروریستی گروهک های تکفیری و داعش قرائت شد.
https://taghribnews.com/vdcgt39qqak93q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی