تاریخ انتشار۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 280414
نماینده مجلس در گفتگو با تقریب:

عده ای در منطقه پرچم دار تجزیه طلبی هستند/ ایران و ترکیه در خصوص تجزیه عراق نگرانی امنیتی مشترک دارند

تنا – مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم ممسنی در مجلس با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه در خصوص تجزیه عراق نگرانی امنیتی مشترک دارند اظهار داشت: به نظر ما این تجزیه نگرانی های امنیتی منطقه را افزایش می دهد و کمکی نیز به جامعه کُرد نمی کند.
عده ای در منطقه پرچم دار تجزیه طلبی هستند/ ایران و ترکیه در خصوص تجزیه عراق نگرانی امنیتی مشترک دارند
مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری تقریب(تنا) در خصوص سفر سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه گفت: ارتباطات ما و ترکیه در حوزه گسترده ای انجام می شود اما آن چه اخیرا در مناسبات ما با ترکیه برجسته شده و نگرانی هایی در جمهوری اسلامی ایجاد کرده است موضع گیری های ترکیه در مسائل منطقه ای است و به همین دلیل هم سردار باقری سفری به ترکیه داشتند.
 
نماینده مردم ممسنی در مجلس بررسی طرح همه پرسی برای استقلال کردستان عراق را از دلایل دیگر سفر سردار باقری به ترکیه خواند و گفت : عده ای در منطقه پرچم دار تجزیه طلبی هستند و ترکیه نه برای دفاع از تجزیه بلکه برای حل مسئله امنیتی داخلی خود مواضعی را در این خصوص دارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت مرکزی عراق نیز موافق تجزیه نیست اما کردستان عراق از دولت مرکزی تبعیت نمی کند.
 
وی با تاکید بر اینکه ایران و ترکیه در خصوص تجزیه عراق نگرانی امنیتی مشترک دارند اظهار داشت: به نظر ما این تجزیه نگرانی های امنیتی منطقه را افزایش می دهد و کمکی نیز به جامعه کُرد نمی کند به همین دلیل آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است سفری به ایران داشته باشد و موضوع تجزیه کردستان عراق از موضوعات مهم گفتگو ها خواهد بود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgqz9xtak97t4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی