تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۵
کد مطلب : 170317

بیش از ۱۴ هزار مسجد اهل سنت در سراسر کشور وجود دارد

معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: ۱۴ هزار و ۱۹۷مسجد ویژه اهل سنت در سراسر کشور وجود دارد.
بیش از ۱۴ هزار مسجد اهل سنت در سراسر کشور وجود دارد
حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری روز سه شنبه در همایش تجلیل از مساجد نمونه اهل سنت استان گلستان در گرگان افزود: یکهزار و ۴۰۰ مسجد در استان گلستان وجود دارد یعنی به ازای هر ۵۰۰ نفر از برادران اهل سنت استان یک مسجد ساخته شده است.

وی با تاکید بر این که مساجد باید در خط مقدم فعالیت های فرهنگی باشند، اظهار کرد: مساجد یکی از اصلی ترین پایگاه های اسلام و مراکز فرهنگی محسوب می شوند.

حجت الاسلام هاجری ادامه داد: اگر مساجد با قدرت و صلابت و با رهبری و فرماندهی یک روحانی مدیر و مدبر در مسیر دین گام بردارند، بسیاری از مشکلات و مسائل امروز جهان اسلام حل می شود.

وی با بیان این که مساجد نقش بزرگی در معادلات جهانی و به عقیده کارشناسان سیاسی، نقش مهمی در بزرگترین انقلاب قرن و تاریخ داشته اند، افزود: درصدر اسلام با این که نیروهای مسلمان نسبت به نیروی دشمن کمتر بودند، اما تمرکز پیامبر اکرم (ص) بر مساجد بود و توانست با تعداد نیروی اندک در برابر دشمنان به پیروزی برسد.

هاجری همچنین با اشاره به این که در ۲۸ آیه از قرآن کریم کلمه مسجد بکار رفته است و ۱۰ سوره این کتاب آسمانی به مسجد اختصاص دارد، تصریح کرد: این امر نشان می دهد که ۱۰ درصد آموزه های وحیانی ما در زمینه مسجد و مسجدمحوری است.

وی یادآور شد: مسجد علاوه بر این که محلی برای عبادت و بندگی خدا به شمار می رود، به عنوان یک مدرسه و مرکز تعلیم و تعلم انسان ها است.

حجت الاسلام هاجری با بیان این که مرکز فرماندهی جامعه اسلامی است، اضافه کرد: مسجد النبی در مدینه منوره، یک الگوی مناسب برای مساجد مسلمین است و در واقع در صدر اسلام مسجد پیامبر (ص) نهاد نظم، انضباط، فرماندهی و فرمانبری برای سپاه اسلام بود.

وی با اشاره به این که امروز دشمن این مسایل را به خوبی فهمیده و در فکر مقابله با مساجد است، یادآور شد: آنان می خواهند مساجد را از بین ببرند، زیرا می دانند مراکز مقاومت و مقابله هستند.

وی همچنین ادامه داد: یکی از راهبردهای دشمن نیز مسجدسازی است، بطوری که در کنار مساجد مسلمانان، مساجد دیگری بنا می کند و می خواهد امام جماعت این دو مسجد را مقابل هم قرار دهد و تلاش دارد که بین مسلمین تفرقه ایجاد کند.

هاجری با بیان این که این گونه مساجد بلندگوی دشمن بوده است، افزود: امروز دنیای کفر و شرک اختلافات بین همدیگر را کنار گذاشته اند و در مقابل اسلام ایستاده اند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان این که دشمن برای کاستن از گرایش به اسلام، چهره دین را خشن و وحشتناک جلوه می دهد، تصریح کرد: آنان با ایجاد گروه های داعش، طالبان و القاعده مساله اسلام هراسی و ایجاد اختلاف را به عنوان جریان افراطی ایجاد کرده اند.

هاجری ادامه داد: آن زمان که رهبران و علمای شیعه و سنی نسبت به این مسایل هشدار دادند، کسی توجه نکرد، اما امروز به این واقعیت ها رسیده اند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تاکید کرد: امروز همچون صدر اسلام، برای دفاع از دین و مسلمانان، مساجد سنگر و قلب تپنده هستند و اگر توطئه ها، دسیسه ها و برنامه ریزی های دشمن به نتیجه نمی رسد، به دلیل ایستادگی مساجد و برکت علمای شیعه و سنی است که اجازه ورود شعارهای دروغین را ندادند.

هاجری از اجرای طرح تجلیل از مساجد نمونه، صدور کارت برای ائمه جماعات، طرح معافیت سربازی، طرح ساماندهی اعزام به عمره مفرده و ادامه تحصیل برای ائمه جماعات مساجد خبر داد.

در این مراسم با حضور آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از ۱۲ مسجد نمونه اهل سنت استان از سوی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تجلیل شد.
https://taghribnews.com/vdcgqz9quak9uw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی