تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 299117
​مسئول جنبش همبستگی‌ با فلسطین در اسپانیا:

قطعنامه های سازمان ملل درمورد قدس باید عملی‌ شوند

مسئول جنبش همبستگی‌ با فلسطین در اسپانیا و عضو حزب چپ متحد این کشور تاکید کرد که قطعنامه های سازمان ملل در مورد قدس باید برای دفاع از حقوق فلسطینیان عملی‌ شوند.
قطعنامه های سازمان ملل درمورد قدس باید عملی‌ شوند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «خالدیا ابوبکرا» امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه آمریکا تنها کشور جهان است که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، افزود: تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، 'نادرست و فاقد تعادل' است و با این اقدام، مشکلات برای پاسخگویی به نیازهای اولیه مردم فلسطین افزایش خواهند یافت.
 
وی ادامه داد: قدس به رژیم صهیونیستی تعلق ندارد و سازمان ملل بخش شرقی‌ قدس را سرزمین اشغال شده فلسطین توسط این رژیم قلمداد می‌ کند.
 
مسئول جنبش همبستگی‌ با فلسطین با تاکید بر اینکه دولت اسپانیا باید همانند مجلس نمایندگان این کشور عمل کند و کشور فلسطین را به پایتختی قدس به رسمیت بشناسد، از دولت اسپانیا خواست که به عنوان یک اصل، حقوق فلسطینیان و قوانین بین المللی را در نظر داشته باشد.
 
ابوبکرا از جامعه بین المللی خواست تا با برداشتن گام هایی به حقوق بین المللی اولویت دهند و قطعنامه های سازمان ملل عملی‌ شوند. وی همچنین از دولت اسپانیا خواست با به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، برای ارتقای حقوق بین المللی بشردوستانه گام مثبتی بردارد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما نقض حقوق و قوانین بین المللی توسط دولت ترامپ که به هیچ عنوان به فرایند صلح در منطقه کمک نمی‌ کند، را رد و محکوم می‌ کنیم. ما خواهان احترام و عمل به قوانین بین المللی هستیم و از دولت اسپانیا، دولت های عضو اتحادیه اروپا، نهادهای اروپایی و بین المللی می‌ خواهیم که در این امر مداخله کنند و تصمیم دولت ترامپ را به دلیل عواقب منفی‌ آن نسبت به همزیستی‌ بین ملت ها و صلح جهانی‌ رد کنند.
https://taghribnews.com/vdcgqy9xuak9yq4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی