تاریخ انتشار۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 293717
گزارش اختصاصی تقریب؛

​شهرهای کردنشین آذربایجان غربی در تب و تاب کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

با وقوع زلزله در مناطق مرزی ایران و عراق در نزدیکی دو استان سلیمانیه و کرمانشاه و وارد شدن خسارات جانی و مالی قابل توجه در کرمانشاه و مناطق همجوار، مردم شیعه و سنی استان هم برای کمک به مردم حادثه دیده دست به کار شدند.
​شهرهای کردنشین آذربایجان غربی در تب و تاب کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، مردم استان آذربایجان غربی همزمان با دیگر شهرهای ایران در کنار ارسال دستگاه های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، شرکت های خدمات رسان و شهرداری دست به دست هم دادند و هر کدام بر اساس وظایف تعریف شده، آستین کمک رسانی را بالا زدند.

همچنین خیران در مناطق مختلف شهرها، پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی ایجاد کردند و مردم نوع دوست استان اقلام مورد نیاز اعلامی جمعیت هلال احمر را تحویل پایگاه جمع آوری کمک های مردمی کردند و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

ضمن اینکه فرماندار ارومیه اعلام کرده است افراد و تشکل های مختلف که در کار جمع آوری کمک های مردمی دخیل هستند باید با جمعیت هلال احمر هماهنگ شوند و اقلام جمع آوری شده را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند.

عباس حسن خانی افزوده است: در جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، مردم نیکوکار و نوع دوست باید شأن مردم کرمانشاه را حفظ کنند.

همچنین شهروندان برای ارسال کمک های نقدی خود می توانند به حساب 99999 در هر بانکی واریز و یا از طریق تلفن بانک با شماره #724* عملیات واریز مبلغ کمکی را انجام دهند.

ارسال اولین محموله کمک به زلزله زدگان غرب کشور
شهردار ارومیه در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه گفت: اولین محموله کمک به زلزله زدگان غرب کشور عصر سه شنبه ارسال شد.

محمد حضرت پور افزود: محموله کمک توسط استانداری، شورای اسلامی و شهرداری ارومیه تهیه شده است.

وی اضافه کرد: دومین محموله های جمع آوری شده از آذربایجان غربی چهارشنبه به مناطق زلزله زده ارسال می شود.

شهردار ارومیه گفت: اتحادیه سردخانه داران استان بیش از چهار هزار پتو برای زلزله زدگان اهدا کرده که برای ارسال در اختیار شهرداری ارومیه قرار گرفته است.

ارسال 2 دستگاه تانکر آب به مناطق زلزله زده کرمانشاه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی نیز از ارسال 2 دستگاه تانکر 10 هزار لیتری به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: تانکرها به منظور تامین نیاز آبی زلزله زدگان و امدادگران ارسال شده است.

رسول اکبری همچنین با بیان اینکه تکنسین های شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در شهرستان های مختلف استان آماده باش هستند، افزود: سه اکیپ فنی با 15 نفر متخصص در حوزه های آب و فاضلاب از آذربایجان غربی به کرمانشاه اعزام شده اند تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی پساب و تعمیرات فنی و بازسازی شبکه اقدام کنند.

اعزام 120 نفر از امدادگران به مناطق زلزله زده
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی هم از اعزام 120 نفر از امدادگران به همراه تجهیزات امدادی به مناطق زلزله زده خبر داد.

امیرعباس جعفری همچنین از اعزام هشت دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد امدادی هلال احمر به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

وی اضافه کرد: 100 دستگاه چادر امدادی،50  شعله والور، 50 شعله بخاری برقی، 600 تخته پتو، 200 تخته موکت، دو هزار قوطی تن ماهی و یک هزار قوطی کنسرو لوبیا و قارچ روز دوشنبه به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

کمک یک میلیاردی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از کمک های نقدی و غیرنقدی به ارزش یک میلیارد ریال این نهاد به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

عزیز سهندی افزود: اولین محموله کمک های مردمی کمیته امداد استان امروز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

وی تصریح کرد: پتو، نان، کنسرو، خشکبار، آب معدنی و خرما از اقلام ارسالی به زلزله زدگان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی یادآور شد: شماره حساب 0154385438000 کمیته امداد آماده دریافت کمک های مردمی استان به زلزله زدگان است.

ارسال اقلام ضروری به استان های زلزله زده
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی نیز گفت: یکسری از اقلام ضروری اعم از مواد خوراکی، شش هزار عدد پتو و یک هزار و 500 عدد چادر روز سه شنبه به استان‌های زلزله‌زده ارسال شده است.

حسن محمودی اصل افزود: جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان غربی چادرهایی در سطح شهرستان‌های استان برای دریافت کمک‌های مردمی برپا کرده و مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از این طریق به مناطق زلزله‌زده ارسال کنند.

وی اضافه کرد: از نخستین دقایق پس از وقوع زلزله جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در وضعیت آماده باش قرار گرفته و فردای آن 18 تیم در قالب تیم اضطراری، آواربرداری، تیم واکنش سریع، تیم پرستاری و یک دستگاه بالگرد به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند.

دریافت کمک های مردمی در پنج نقطه اصلی شهر
به گفته رئیس جمعیت هلال احمر مهاباد، کمک های مردمی در پنج نقطه اصلی شهر دریافت می شود، همچنین دو پایگاه سیار به مناطق بخش مرکزی و خلیفان شهر مهاباد برای دریافت کمک های مردمی از روستاها ارسال شده است.

رحمان مومن پور اظهار کرد: کمک های مردم شهرستان مهاباد چهارشنبه به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال می شود.

اعزام یک کامیون شامل 550 تخته پتو
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت گفت: یک کامیون شامل 550 تخته پتو آماده اعزام به مناطق زلزله زده است و اقلام دیگری شامل خوراکی و البسه بعد از تفکیک و بسته بندی ارسال می شود.

فائق عبدالله زاده اظهار کرد: چهار پایگاه در سردشت، میرآباد، ربط و بیوران سفلی مستقر شده اند و آماده جمع آوری کمک‌های نوع دوستانه مردم هستند.

به گفته وی جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی تا چهارم آذرماه ادامه  دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت همچنین از اعزام چهار پزشک به منظور مداوای رایگان مصدومین در مناطق زلزله زده و اهدای تجهیزات پزشکی و دارویی به مبلغ 150 میلیون ریال خبر داد.

بر اثر زمین لرزه 7.2 ریشتری 21 آبان سال جاری در مرز ایران و عراق در امتداد استان کرمانشاه، حدود 500 نفر از هموطنان در این این جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر نیز زخمی شده اند.
https://taghribnews.com/vdcgqw9xuak9yu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی