تاریخ انتشار۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 221310
آیت الله مکارم شیرازی:

نباید اجازه دهیم روحیه اعتقادی و مذهبی جامعه آسیب ببیند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید: باید نسبت به پرورش و تربیت جوانان انقلابی اهتمام داشته باشیم و اجازه ندهیم روحیه اعتقادی و مذهبی جامعه آسیب ببیند.
نباید اجازه دهیم روحیه اعتقادی و مذهبی جامعه آسیب ببیند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، آیت الله مکارم دیشب در دیدار معاون اول رئیس جمهوری افزود: نباید پرداختن به امورات سیاسی باعث شود که از مسائل اقتصادی کشور غافل شویم.
 
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و چالش های موجود، نحوه اجرای قانون هدفمندی را یکی از مسائل اصلی اقتصاد کشور برشمرد و گفت: این طرح باید ساماندهی شود و البته پرداختن به آن نیازمند شجاعت وعزمی جدی است.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: قاچاق نیز یکی دیگر از مشکلات جدی اقتصاد ایران است و باید از این پدیده جلوگیری شود زیرا بسیاری از منابع کشور را نابود می کند.
 
وی در ادامه با قدردانی از خدمات دولت گفت: تحولات داخلی و خارجی و شوک های متعدد اخیر هر کدام می توانست آسیب جدی به کشور وارد کند، اما به لطف خداوند و تلاش دولت اتفاق بدی رخ نداد.
 
وی همچنین توجه به مسائل فرهنگی و نظارت دقیق و مستمر بر فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: فعالیت های برخی سایت ها و افراد درفضای مجازی می تواند منجر به آسیب های اجتماعی شود و زمینه نفوذ دشمن در کشور را فراهم کند.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: باید نسبت به پرورش و تربیت جوانان انقلابی اهتمام داشته باشیم و اجازه ندهیم روحیه اعتقادی و مذهبی جامعه آسیب ببیند.
 
معاون اول رئیس جمهوری نیز در این دیدار با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به این مرجع تقلید، از حمایت ها و ابراز لطف ایشان نسبت به دولت قدردانی کرد.
 
اسحاق جهانگیری با اشاره به برنامه های دولت و دستاوردهای حاصل شده در بخش های مختلف گفت: با لطف خدا دولت توانست در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری، پرونده هسته ای را به نتیجه برساند و تحریم های ظالمانه را از پیش روی ملت بردارد و خوشبختانه امروز فرصت جدیدی برای کار و توسعه ی کشور فراهم شده است.
 
وی با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور نظیر تورم و رکود، گزارشی از اقدامات دولت برای حل این مسائل را تشریح کرد و افزود: خوشبختانه باوجود شوک نفتی و تغییراتی که در اقتصاد کشورهای تولید کننده نفت به وجود آمد، به لطف خدا و با سیاستهای خوبی که تدوین شد، تغییر عمده ای در اقتصاد ایران بوجود نیامد.
 
جهانگیری همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصد، از اهتمام دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی خبر داد و گفت: سالانه باید حدود 900 هزار فرصت شغلی برای افراد جویای کار و بخصوص جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی ایجاد کنیم و البته با وجود امیدی که در مردم وجود دارد، فرصت مناسبی برای حل مشکلات ایجاد شده است.
 
وی به اوضاع منطقه و درگیری های موجود درکشورهای همسایه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان به گونه ای طراحی کرده اند که کشورهای اسلامی همواره با جنگ و درگیری سرگرم باشند.
 
وی در ادامه گزارشی از برنامه های سفر خود به قم و طرح های افتتاح شده ارائه کرد و افزود: دولت نگاه ویژه ای به قم داد و در صدد حل مشکلات این استان هستیم.
 
جهانگیری، آیت الله مکارم شیرازی را افتخار شیعه توصیف کرد و اقدام ایشان در برگزاری همایشی برای معرفی اسلام واقعی و شناساندن جریان های تکفیری و اسلام دروغین گروه هایی نظیر داعش، کاری بزرگ و پراهمیت دانست.
 
وی در پاسخ به مطالبه این مرجع تقلید در خصوص نظارت بر فضای مجازی گفت: عزم جدی دولت این است که روش های هوشمندانه بتواند فضای مجازی را ساماندهی و از فعالیت های خلاف اخلاق جلوگیری کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgqq9xzak9xw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی