تاریخ انتشار۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 291818

معرفی کتاب تأملی در تمدن نوین اسلامی

کتاب «تفکر و تمدن» دربرگیرنده مجموعه ای از مقالات تخصصی در حوزه انقلاب، فرهنگ و سیاست است که در چشم انداز تمدن اسلامی به بحث و پژوهش پرداخته است. مجموعه مقالات این مجموعه با نگاه تمدنی نوشته شده و دیدگاه متفکران و اندیشمندان اسلامی در آن با نوعی نگاه تطبیقی به حوزه تمدن غرب بررسی شده است. همچنین ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی در نگاه تمدنی و به خصوص مبحث بیداری اسلامی از نگاه نویسندگان مقالات مغفول نمانده است.
معرفی کتاب تأملی در تمدن نوین اسلامی
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کتاب «تفکر و تمدن» را به کوشش دکتر موسی نجفی در سال 1391 روانه بازار نشر کرد.

کتاب «تفکر و تمدن» دربرگیرنده مجموعه ای از مقالات تخصصی در حوزه انقلاب، فرهنگ و سیاست  است که در چشم انداز تمدن اسلامی به بحث و پژوهش پرداخته است. مجموعه مقالات این مجموعه با نگاه تمدنی نوشته شده و دیدگاه متفکران و اندیشمندان اسلامی در آن با نوعی نگاه تطبیقی به حوزه تمدن غرب بررسی شده است. همچنین ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی در نگاه تمدنی و به خصوص مبحث بیداری اسلامی از نگاه نویسندگان مقالات مغفول نمانده است.

تمرکز مباحث در حوزه اندیشه سیاسی، تاریخ سیاسی و معارف اسلامی از دیگر ویژگی های مقالات این مجموعه است.

فلسفه تمدن اسلامی و ادوار تاریخی آن از دکتر موسی نجفی، ظرفیت های تمدنی انقلاب اسلامی از دکتر ابوذر مظاهری، مواجهه تمدن  اسلامی و غرب با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی از دکتر محمدتقی حسینی، تمدن اسلامی از منظر آیت الله العظمی سید علی خامنه ای از بتول یوسفی، نسبت تمدن اسلامی و حکومت در اسلام از محمدمهدی شیرمحمدی، بنیان های تمدن سازی در تفسیر المیزان ومقایسه آن با المنار از سید محمدعلی حسنی، تأملاتی درباره تمدن اسلامی از مصطفی امه طلب، تمدن در تفسیر نمونه از سیدرضا حسینی و تمدن برتر از نگاه شهید مطهری از دکتر محمد طیب صحرائی، مجموع 8 مقاله این مجموعه است.

* مشخصات کتاب:
پدیدآورندگان : موسی نجفی , ویراستار: مهرنوش اكبرخانزاده
موضوع : تمدن اسلامی - مقاله‌ها و خطابه‌ها
ناشر : پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
محل نشر: تهران

منبع: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

 
https://taghribnews.com/vdcgqq9x7ak9y74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی